Problemet är att man får de fina konturerna när musklerna blir lite större
Bra början tycker jag, bra att jobba vidare på. Armarna ser ut att släpa lite, i synnerhet triceps men också hela axlarna.
Hej! jag är en kille 18 år, 190cm lång och väger ca 80kg.. Under dom 3-4 senaste månaderna har jag börjat träna "seriöst" och lyckats öka ca 8kg i kroppsvikt, men börjar tycka att vissa muskler börjar att överdimensionera sig gentemot andra muskler. Lats och traps etc. (kan vara svårt att se på bild)..
Jag tycker själv att jag behöver bygga på axlarnas bredd och nedre-bröstmuskeln för att få en lite mer naturlig känsla över min överkropp (menar dock inte att det är enbart dessa som behöver byggas). Jag är inte ute efter att bli så stor som möjligt, utan jobbar för att få så fina muskler som möjligt med bra bredd och snygga konturer.
Några tips eller personliga åsikter om vad jag skulle behöva att jobba mer på ?
http://img255.imageshack.us/my.php?imag ... 222un2.jpg
No Pain, No Gain

Problemet är att man får de fina konturerna när musklerna blir lite större
Bra början tycker jag, bra att jobba vidare på. Armarna ser ut att släpa lite, i synnerhet triceps men också hela axlarna.
Jo men vill ju inte få några stora muskler så att jag ser klumpig ut, utan lite mer åt fitness hålletUrsprungligen postat av anders johnsson
![]()
Tack för dina aspekter också, man blir ju lite insnöad i sina egna tankar så känns bra med lite åsikter från andra personer.
No Pain, No Gain

Hej!
Jag tycker du lyckats bra med ditt resultat,, lysande tillochmed![]()
Ser ju inte din rygg därför kan jag inte avgöra latsen och traps som du själv anser vara överdimensionerat? Men har för övrigt svårt att tro det.
Bra jobbat skulle jag vilja säga,, ser utmärkt ut (tycker jag).
"Don´t give up"
Det är klart individuellt vad du anser dig behöva jobba på. Att se vältränad ut är en sak för mig men en annan sak för mig. För mig har du som sagts i tråden en bra grund som du kan köra vidare på. Men det verkar du inte vilja, så det är nog bättre om du avgör det själv.
Fitness hållet? Menar du att du vill se ut som dom som tävlar i fitness då eller? För det behöver du ca 10kg rena muskler för att ens vara i närheten att deras form så då e det dags att ligga i..
Ursprungligen postat av emilt
Ursprungligen postat av meltzer
Jag sa aldrig att jag inte ville bli större och det är andras åsikter jag är intresserad av. Jag vet redan vad jag tycker så vill ha åsikter om mitt utseende från andras perspektiv för att få nåt att fundera över.
No Pain, No Gain
Japp men från min synvinkel behöver du jobba mer på det mesta. Men du har en bra grund som sagts. Men det är ju det jag försöker säga också.. Du kommer få 100 olika åsikter om det är bra, för mycket eller lagom. Alla tänker olika och har olika mål. Om du ska mot fitnesshållet så har du lite att jobba på.Ursprungligen postat av emilt
Ja i mitt tycke så tycker jag du skall jobba mer på Underarmarna och övre samt bröst och lite mer rygg, magen ser bra ut!![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)