Gröt och musli är det mycket kraft i. Förut körde jag med mackor men nu är det musli som gäller och det fungerar bra.![]()
Jag undrar vad jag ska äta för att få ut maximalt av min träning. Jag kör 3 styrkepass/vecka och tränar oftast på gymmet efter att ha lämnat på dagis, före jobbet. Ofta känner jag att jag borde äta lite mer före träning för att orka köra ordentligt hela vägen, men jag har svårt med frukosten... Några tips på vad jag kan äta till frukost, dvs ca 1,5 timme före träningspasset?

Gröt och musli är det mycket kraft i. Förut körde jag med mackor men nu är det musli som gäller och det fungerar bra.![]()
En klassiker: Gröt/Müsli, Mörk macka med skinka och en frukt. Fungerar fint för mig.
Signature loading. . .

Tjena alla välbyggda bodybuilders!
Ibland tränar jag väldigt tidigt på morgonen. Tar en morgonlöpruna på 5-6 km eller åker till simhallen och simmar 1000 m. Jag undrar om jag behöver äta något före passet. obs. Jag äter vanlig frukost efter passet beståendes av musli, fullkornsmacka, banan, clementin, kiwi eller äpple.
Fortsätt BYGGA allihopa.
Och kom ihåg: MAGRUTOR TILL ALLA!
Brukar köra ner ett äpple, en banan, någon annan god frukt, proteinpulver och vätska i mixern en halvtimma-trekvart före morgonpass.
Beroende på om det är konditionsträning eller styrketräning är motsvarande vätska vatten eller energidryck (sockerfri powerking).
Så om jag förstod dig rätt ska man äta en frukt eller så före ett konditionspass?
Ungefär hur länge innan bör man äta? Är inte direkt en morgon person och brukar gå direkt från sängen till löparbanan.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)