+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hjälp mig gärna med lite tips gällande...

tekstam är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard Hjälp mig gärna med lite tips gällande...

...hård styrketräning kombinerat med lite fettminsking på speciella områden.

Hej. Jag hittade detta forum när jag googlade lite om träning. tänkte "varför inte", och gjorde ett account. kanske kan ngn hjälpa mig med lite tips.

Jag har tränat hård styrketräning på gym kombinerat med aktiv konditionsträning i nu ungefär 2 år. Jag är mycket seriös med min träning och strävar konstant efter nya mål.
    I nuläget har jag en muskulös kropp som väger ca 93 kilo under en kreatinkur och är ca 184 cm lång. Jag har inte mycket fett, men har fortfarande ett litet överflöd som jag gärna vill bli av med. Överkroppen är jag nöjd med, men vad gällande rumpa, lår, ytters lite mage och framför allt höfterna/nedre rygg(sidorna) är jag mindre nöjd. På dessa områden vill jag gärna minska lite i fett.
    Det jag nu söker är lite tips på övningar jag kan göra för att främst minska i fett på rumpan och nedre delen på ryggen utmed sidorna (om jag nu ska kalla detta höfterna).

Jag har mycket bra kostvanor. Jag äter aldrig fikabröd, godis, snacks, fet mat eller småäter. jag äter 3 ordentliga bra mål per dag exklusive träningsmellanmål. Jag äter mycket protein och kolhydrater, lite fett.
    Jag kommer inte börja träna fettförbränning eftersom jag inte vill utsätta mina muskler för det. jag vill fortsätta styrketräna så som jag gör i nuläget och kombinera detta med min normala mängd konditionsträning. Det jag vill göra för att lösa mitt problem är att hitta övningar för berörda områden och träna mkt.
    Min teori är att jag naturligt har mycket låg förbränning. bygger lätt muskler, lägger lätt på mig fett, har mkt svårt att bli av med fett, har svårt att bli av med muskler, och har tyvärr naturligt hög östrogennivå i kroppen för att vara kille. På grund av denna östrogennivå har jag fet rumpa, feta lår, och feta höfter/nedre sidorygg.

är 19 år.
    tränar styrka 6 ggr vecka + kondition då å då.

tack på förhand.

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Re: Hjälp mig gärna med lite tips gällande...

Du kan inte punktförbränna, du kan alltså inte träna några speciella övningar för att förbränna på en specifik plats på kroppen. Det fungerar helt enkelt inte så

Att du inte äter onyttigheter betyder inte att det inte finns utrymme för förbättringar. Ett tips är att kolla närmre på GI och hur din nuvarande kost ser ut gentemot det. Där har man alltid lite att vinna, eller mycket beroende på hur dina insulinnivåer pendlar idag. Träningen behöver du troligtvis inte ändra för att öka förbränningen.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 01:07
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 23:37
  3. Hjälp mig med ett träningschema för att gå ner i vikt.
    Av Fjollan i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 19:13
  4. Gärna lite tips
    Av Tompa i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 23:16
  5. Hjälp mig med kosten.
    Av hulta_82 i forum Mat och dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 14:30

Behörigheter för att posta