Hej!
Tack för att Du hörde av Dig!
Nja, hur jag vet hur många kalorier det blir, det räknar jag ut på ett ungefär när jag kollat på tex förpackningen, eller så där. egentligen vet jag ju inte riktigt heller och det är jättemöjligt att jag kan få i mig mer energi än jag själv tror. Fast står det på förpackningen att en port (35g) havregryn är 135 kcal så kan det väl inte bli 300 kcal i verkligheten. Har rätt svårt att lita på vad de skriver på förpackningarna, men det är ju det enda man har att gå efter. eller så har jag kollat upp på nätet hur många kcal olika saker innehåller....så räknar jag ut på ett ungefär. det är inte så lätt som man kanske önskade.
Du har helt rätt i att jag kan ha mer vätska i kroppen nu, jag dricker ju mycket mer vatten nu än förr.
Sen läste jag igår här nånstans om att man inte kan gå ner i vikt när man bygger muskler. Håller Du med? går man ner om man kör bara kondition? vet inte så mycket om träning o sånt helt ärligt, så det är riktigt kul o få reda på vad som gäller
under den korta tiden jag tränat så har det sett ut typ så här: uppvärmning/kondition på 30-40 min plus gym på ca 30 min o sen ibland 15-20 min kond igen eller skivstångspass på en timme plus en timme på bandet (intervalls
gång uppförsbacken (6-11%) - kan få upp pulsen riktigt bra, kan bli riktigt svettigt

) eller så har jag bara kört det sista med bandet. Måste säga att springa är inte min grej.
på de här veckorna jag tränat har jag märkt att min kondition har blivit mycket bättre och jag har fått lite muskler under det mjuka... plus att jag har mycket mer energi och ork och att jag verkligen känner för att köra på! det är bara det att jag vet inte hur jag ska äta! ska man äta före träning eller inte, efter träning eller inte/direkt eller hur sent, kolhydrater eller protein? och hur mycket? ska man äta frukt, eller långsamma kolhydrater eller protein eller macka eller yoghurt eller proteindrink (gillar Vege fuel)...??? är det bättre äta riktiga måltider eller småäta lite och ofta? undrar hur mkt energi en person som jag behöver dagligen överhuvudtaget, när man är aktiv även om man inte tränar?
tack på förhand!!!