+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: träning inför chin-ups- rygg

Forsan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard träning inför chin-ups- rygg

Jag har en del funderingar.
    Jag är en tjej som har tränat styrketräning, rätt hårt i två år nu. Jag har ett mål och det är att orka lyfta upp mig själv med hjälp av en chin-up bar ( med ryggens styrka) Rätta mig om jag har fel ordval, är inte så hemma på alla namn.
    Hur som helst så är det tvärnit när jag ska lyfta mig. jag hänger där som ett sträck bara Jag tycker att jag är rätt stark i ryggen.
    Jag drar 50kg i lats maskinen. Betyder det att om jag väger 70 kg så måste jag kynna dra 70 kg i latsmaskinen? det tycker jag verkar vara en omöjlighet för mig.
    Hur ska jag träna för att orka lyfta mig?

Borg är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard Re: träning inför chin-ups- rygg

Hej
    Har precis samma problem som du. Men att köra i latsmaskinen är inte riktigt samma grej som chins. Kör chins men med en bänk att lägga upp fötterna på under. Sen är det bara att hjälpa till mindre och mindre med benen..

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Det är desto fler muskler än rygg som aktiveras under chins, och att jämföra chins och latsdrag är inte heller rättvist då du har mer kraft vid latsdrag. Men det bästa sättet att träna upp chins, för att klara en med din egen kroppsvikt är att börja med någon som håller dina ben eller en pall som du står på, som ovanstående sa. Alltså börja lättare för att sedan ta mindre hjälp och slutligen kommer du klara det utan hjälp.

Hurtigh är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Altså på mitt gym finns det en maskin där man kan göra chins/dips med vikthjälp. Det borde väl vara det bästa?

Jag fixar inte heller min egen kropsvikt i chins så d känns det ganska skönt att kunna köra den.

Kaumahz är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Citat Ursprungligen postat av Hurtigh
    Altså på mitt gym finns det en maskin där man kan göra chins/dips med vikthjälp. Det borde väl vara det bästa?

Jag fixar inte heller min egen kropsvikt i chins så d känns det ganska skönt att kunna köra den.
    ja men om hon inte kan dra upp sig själv hur ska hon då kunna lyfta med vikter?

sassha är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

haha han menar att vikterna hjälper dig att lyfta upp dej hahah har med en sån maskin på mitt gym ganska bra faktist... när man e slutkörd på sina chins så går man bara ner till den maskinen ökar vikterna o så lyftar man kanske bara 80% av sin vikt ass bra
    train insane or stay f*cking same

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Till de som ej har tillgång till en sådan maskin kan man alltid köra från golvet i ett rack och köra stången som bar och lyfta med fötterna. Same thing different approach

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Träna rygg/mage "utan" rygg!
    Av Dalmas i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:32
  2. 27 muscle ups
    Av noshornin i forum Filmforumet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-06, 14:08
  3. Chin-up bar
    Av pysklet i forum Styrketräning
    Svar: 3