+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Protein för en vegetarian

Rayben är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard Protein för en vegetarian

Hej alla!
    Det här verkar vara ett trevligt ställe så nu när jag ska börja styrketräna tänkte jag be om lite råd. Min sambo är vegetarian och jag försöker men inte lyckats helt än. Däremot äter jag MYCKET mindra kött än innan, ungefär 1-2ggr per månad. Det känns som jag borde ha någon form av proteintillskott.

Mitt mål är att må bättre och gärna få en finare kropp och större muskler. Jag tänker börja med att träna ca 3gg i veckan.

Jag har läst en massa om hur man ska ta snabba proteiner på morgonen och efter träningen och sedan långsamma innan man lägger sig vilket jag tycker låter vettigt. Skulle det räcka? Altså om jag köper en hink långsamma och en hink snabba och gör på det sättet?

För övrigt så är jag student så om någon skulle vilja ge lite tips på produkter som inte kostar för mycket så vore det bra. Var gärna specifik för det verkar finnas tusen olika produkter som gör samma sak fast med flera hundra kronor skillnad i pris.

Tack!
    /Robert

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Re: Protein för en vegetarian

De flesta distributörer har flera brandingmärken och några billigare som du kan kolla på. du behöver inte överdriva ditt intag, du kan få mycket från vegetabiliska livsmedel och kan kompensera med 1-2 drinkar max per dag. Mer än så behöver du inte. Se till att få i dig kalorierna och näringsbehovet så kan du vara ganska lugn över din utveckling.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Re: Protein för en vegetarian

Komplettera med pulver och kolla mycket på proetinrika vegetabiliska livsmedel:
    protein-kallor-for-vegetarian-t1153.html

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Protein för nybörjare
    Av Khalid i forum Kosttillskott
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 15:54
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 13:53
  3. Protein-källor för vegetarian
    Av Jonas ström i forum Mat och dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 18:15
  4. vad kan en vegetarian ta efter träning?
    Av erika i forum Mat och dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 20:11
  5. lakto-ovo vegetarian ska deffa
    Av bibbi i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 15:54

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg