Dem kommer bli slankare med tiden då dem inte kommer utsättas för samma tunga belastning som du hade i ishockeyn, så undvik tung benträning i gymmet.
Löpning kan nog vara till hjälp!
Jag är en 19-årig tjej som spelat ishockey på elitnivå i flera år nu. Jag har lagt av nu pga dålig motivation, men fortsätter att träna.
När jag spelade hockey brydde jag mig inte om mina lår, de är i större storlek pga mycket snabbhetsträning och tung styrketräning.
Nu vill jag inte ha så stora lår som jag har, hur ska jag träna för att få musklerna mindre/smalare/slankare?

Dem kommer bli slankare med tiden då dem inte kommer utsättas för samma tunga belastning som du hade i ishockeyn, så undvik tung benträning i gymmet.
Löpning kan nog vara till hjälp!

Ja undvik smärre benträning och ut och gå istället.
Okej! Tack för tipsen![]()

Muskler är inte alltid enkelt att bli av med, men det är samma princip för att bli av med muskler som för att bli av med fett. Du måste göra av med mer än du stoppar i dig, och inte träna benmusklerna så kommer de slutligen bli mindre även om det kommer gå segt.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)