+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Max antal dagar per vecka att träna

hishul är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard Max antal dagar per vecka att träna

Vad är max antal dagar att träna.. Jag tränar nu 5 dagar i veckan men är sugen på att dra upp det ännu mer, jag känner mig så rastlös annars. Kommer jag förlora något på att börja träna 7 dagar i veckan istället för 5?

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Re: Max antal dagar per vecka att träna

I det långa loppet, dvs över tiden kommer du förlora mer än du har att vinna. Tror varken du orkar, har kunskap eller tid att kunna träna så intensivt.

Hercules är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Har du inget arbete eller studier att sköta?
    Träna istället hårdare dem dagarna du tränar. Kroppen behöver vilan. Som föregående talare sa så håller det inte i längden att träna varje dag i veckan.

hishul är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

njä jag lägger den mesta tiden av min fritid till träning, inte all men mycket tid går åt där.. Jag jobbar också. På vilken sätt behöver man kunskap för att träna 7dagar/veckan?

erikaste är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Jag blir också lätt rastlös men man kan ju röra på sig utan att träna så att säga. De dagar du vilar kan du t ex gå ut och gå, typ power walk en timma. Det kanske är träning för vissa men musklerna får ändå tid att återhämta sig. Samtidigt blir man rastad Kan ju vara skönt för att rensa bort lite slagg också.

Hurtigh är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Kroppen säger ifrån när du tränar för mycket, men altså att köra fler än 4-5 dagar är onödigt enligt mig.

Kaumahz är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

de vanligaste antal dagar per vecka är tre och är den mest bästa för nybörjare inom styrketräningen.

jakobd är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

när du säger tre gånger per vecka menar du då helkroppsprogram 3 ggr i veckan så att alla muskler får tre genomkörare? Jag kör 3-split nämligen och det skulle ju innebära att jag bara tränar mina armar en gång i veckan till exempel. Blir inte det lite väl lite?

Kaumahz är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Citat Ursprungligen postat av jakobd
    när du säger tre gånger per vecka menar du då helkroppsprogram 3 ggr i veckan så att alla muskler får tre genomkörare? Jag kör 3-split nämligen och det skulle ju innebära att jag bara tränar mina armar en gång i veckan till exempel. Blir inte det lite väl lite?
    både och egentligen, brukar själv köra tre dagar i veckan men med en muskelgrupp per dag.

MotoX är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Blogginlägg
    3

Citat Ursprungligen postat av jakobd
    En muskelgrupp behöver en ganska lång tid på sig att återhämta sig. Sedan kan de väl kanske vara så att den behöver olika lång tid på sig beroende på hur hårt man tränat den.

Kör man t ex MaxOT där man tränar flera set med 4-6 repetitioner i varje set är de rekomenderat att vila upp till 6 dagar mellan de gånger man tränar samma muskelgrupp = 1 gång i veckan.

Glöm inte att de är när du vilar som musklerna byggs upp, inte när du tränar
    Jag är en intresserad nybörjare, så om jag säger något som inte stämmer, rätta mig så jag lär mig!

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Att börja träna
    Av Shimano i forum Träningsprogram
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 14:20
  2. Att inte träna ben
    Av norberg i forum Styrketräning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 02:04
  3. Träna musklerna 1 eller 2 gånger per vecka
    Av cowboy i forum Styrketräning
    Svar: 5