+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hjälp.. ---->

MrRandom är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Hjälp.. ---->

OK, jag har inte en aning om jag borde skriva detta här eller på något annat forum, så om ni tycker att det finns ett bättre ställe för mig att ställa dessa frågor är det bara att säga det...

Jag är en 15 årig kille och har varit överviktig i ungefär 5 år, försöker nu gå ner i vikt efter att min morbror dött av övervikt och jag är helt ärligt skiträdd att det är min framtid, så jag försöker gå ner i vikt och få bättre koll på hälsan, min kost är rent utsagt förjävlig och består ofta av pizza bitar så som Billy's Pan Pizza och liknande, jag har lyckats lägga ner all läsk och dricker nu endast vatten, mjölk och kolsyrat vatten (Loka)...

Jag gör 50 situps, Måndag - Fredag, och försöker att varje dag springa en vända, men min kondition är så förjävlig att jag bara orkar springa i en lite snabbare takt i ungefär 5 minuter max innan jag börjar pusta som en 200-kilos man...

Jag skulle gärna vilja ha tips och råd om hur jag ska förbättra och ändra min diet, men det är så att jag bor ensam med min mamma och vi har inte mycket pengar att leva för i månaden, så defenitivt inget dyrt!

Glömde även att nämna att jag är ungefär 1.75 lång.

Sedan skulle jag också vilja ha tips och råd angående träning osv.

Tacksam för svar!

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Re: Hjälp.. ---->

Hej MrRandon,

Tråkigt att höra med din morbor, men bra att du kommit till insikt med ditt viktproblem. För det första tycker jag inte du behöver ut och springa om du tycker det är väldigt jobbigt. Istället kan du välja att ta lite längre raska promenader på cirka 45 minuter. Har man ingen kondition är det bra att börja i rätt ände
    Har du inte råd med ett gymkort kan du kanske köpa ett par hantlar och utföra enklare styrketräningsövningar som komplement till dina promenader.

Ang. din kost så är det ju bra att du inser att pizza inte är något bra. Det ÄR dessutom dyrare än riktigt lagad mat. Kyckling finns ofta på extrapris, likaså kött är det ofta extrapris och kolhydrater (ris, pasta och rotfrukter) är billigt. Grönsaker är desto dyrare men det finns bra alternativ som är ganska billiga, annars kan du köpa djupfrysta. Du kan köpa billigare fisk som polock. Den smakar ungefär som torsk. till frukost kan du göra gröt eller rågflingor med fil, det är mycket billigt och bra. Ta ett glas juice och macka till eller skala ner ett äpple i gröten.

Hoppas det gav lite, och berätta gärna hur det går för dig

MrRandom är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Tackar så mycket

Efter jag ätit i skolan är det en ungefär timmes rast innan nästa lektion börjar, är det bra att gå den här promenaden vid den tiden? ( 11:30 - 12:20 för att vara exakt ) jag har hört hur vissa har sagt att det inte är så bra att motionera direkt efter man har ätit...

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Det bästa är om du kan lägga motionen så långt ifrån en måltid som möjligt. När du precis har ätit är du full av blodsocker, som din kropp hellre använder än dina fettreserver. Så därför blir det en minskad fettförbränning om du motionerar så tätt inpå lunchen. Men har du inte tid annars så kan köra på det.

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Jo, håller med. All träning är bättre än ingen träning. Men undvik att träna så tätt inpå maten, då som förra talare sagt använder kroppen hellre det du just ätit istället för fettet

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg