Twinlab är bra, men dyrt. därför många inte köper det, pga priset. men efter träning skulle jag inte rekomendera en banan om det absolut inte är din sista utväg. Hellre en portion med maltoså man får i sig snabba kolhydrater.
Har köpt 100% Whey Protein Fuel från twinlab, är det ett bra proteinpulver? Hon i butiken sa att det skulle passa min träning, men så säger väl de flesta![]()
Räcker det att dricka den och ta en banan typ. Sen äta redigt i övrigt?
Pain is temporary, pride is forever
Twinlab är bra, men dyrt. därför många inte köper det, pga priset. men efter träning skulle jag inte rekomendera en banan om det absolut inte är din sista utväg. Hellre en portion med maltoså man får i sig snabba kolhydrater.
Okej, ska man köpa det med i pulver då? Man känner sig lite lost här i början![]()
Några tips på vad som är bra?

Twinlabs är 70% varumärke och 30% kvalité. Det snyggaste paketet är inte alltid bäst![]()
Vilket skulle du rekomendera? Är man ny i gemet så är manBlir skillnaden så stor om man äter kosttillskott+malto före o efter träning än om man äter vanlig mat före o efter?
Jag skulle rekommendera Whey-80 från Star Nutrition. Har använt det ett tag nu och det funkar bra. Tar detta ett par ggr om dagen och kör en Gainer Pro direkt efter träning.

Haha, "hon i butiken trodde en skulle passa dig bra". Ja det var ju ett bra argument
Vad sägs om att skippa pulver o tabletter för ett tag och satsa på lite nutritionslära, då kommer du lära dig att de där pengarna egentligen är ganska onödiga![]()
Ja men är ju mer för att man inte hinner äta något direkt efter träning, är bara då jag tar tillskott annars blir det husman![]()
Man tycker ju att de i butikerna ska kunna lite, men hade kanske fel då![]()

Jag vet inte hur ingående beskrivning du gav, men det lät ju ganska torrt. Jo klart det är bra att ha om man inte hinner laga käk. Men glöm inte kollisarna då ocksåUrsprungligen postat av VilleN

Hej!
Det är klart att det inte är lätt i början. Det bästa är nästan att gå in på nätet och jämföra priser på de olika pulverna i lugn och ro och sen göra ett val utifrån ens egna åsikter.
Iallfall, så skulle jag ändå säga att ibörjan tycker jag man ska koncentrera sig på sin träning och försöka äta så bra som möjligt.
Nu vet jag inte vad du har för mål, men för att du köper ett proteinpulver så sker inga underverk!
Men, som tidigare inlägg kommeterat så kan jag hålla med om att det är bra att ta något direkt efter träningen. Då kan ett pulver komma till sin rätt, men som nybörjare ser jag ingen som helst anledning att börja äta kosttillskott. Dels för att man kanske inte kör 4-5 ggr/ vecka i början utan när man börjat få mersmak. Känn lite på träningen och ha kul!
Tränar man t ex 2ggr/ vecka känns ett proteinpulver väldigt överskattat.
"Don´t give up"
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)