Max 1 burk om dagen brukar jag gå efter. Just nu äter jag dock itne så mycket tonfisk men tidigare körde jag efter det.
Det bästa är såklart att variera sig så mycket som möjligt i sin kost.
Hur mycket tonfisk är för mycket? Jag vet att man kan bli sjuk om man äter för mycket, är det väl magnesium det finns i tonfisk som man inte ska äta för mycket av? Men kan man äta cirka 2 burkar per dag eller äre det för mycket?

Max 1 burk om dagen brukar jag gå efter. Just nu äter jag dock itne så mycket tonfisk men tidigare körde jag efter det.
Det bästa är såklart att variera sig så mycket som möjligt i sin kost.

Det är förmodligen alldeles för mycket.Ursprungligen postat av anders johnsson
En burk är alldeles lagom, brukar själv äta det. det är ju så gott![]()
Och för att vara petig så är det inte magnesium(äter själv ett magnesiumbaserat kreatin och det har inga farliga bieffekter ska jag tillägga) som är farligt i fisken![]()
Du kanske har blandat ihop det med engelskans Mercury? som betyder kvicksilver och är en mycket farlig tungmetall som finns i all fisk, speciellt tonfisk av någon anledning.
Aha, kvicksilver var det ja. Där ser manUrsprungligen postat av Rova
Men du äter alltså en hel burk om dagen och det är inte skadligt då?
när jag äter tonfisk ja så blir det en burk om dagen, men äter kanske en burk i veckan när jag känner för det. Brukar hellre äta en burk makrill som mackfisk, tonfisk gärna i sallad![]()
Det är väldigt skilda meningar om tonfisken, vissa säger 3ggr veckan vissa säger 1 per dag. Men makrillen kan du äta utan problem varje dag om du tänker ur kvicksilverhalt syn då makrillen inte är en top-rovfisk![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)