+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Behöver råd om proteintillskott.

Nostra är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Behöver råd om proteintillskott.

Hejsan,

Jag har styrketränat i ca. 1 månad och har insett att man måste äta opraktiska mängder "vanlig mat" för att få i sig tillräckligt med protein. Jag har därför tänkt börja äta proteintillskott men behöver lite råd.

Vilken typ av protein är lämplig? Whey? Vassle? Kasein? (säg gärna till om jag missat något.) För vilka ändamål lämpar sig de olika sorterna?
    Skall man ta proteintillskott 7 dagar i veckan (jag tränar 3)? Både morgon och kväll? Jag skulle verkligen uppskatta lite råd från er som kan det här.

-Nostra

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Re: Behöver råd om proteintillskott.

Jaså hur har du insett det och varför tror du man måste äta så ofantliga mängder protein?

Hercules är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard Re: Behöver råd om proteintillskott.

Ja alltså du ska få i dig proteiner varje dag vare sig du styrketränar eller inte, men det är samma sak med kolhydrater och fetter, men det handlar om att känna sin kropp och äta den rätta varianten, fullkornspasta istället för snabbmakaroner-- Omega 3 istället för mättade fetter osv...
    Men tränar man inte så behöver man inte ta ngt extra tillskott, ser ingen idé med det då det finns tillräckligt i maten. Finns ganska mkt proteinrik mat. Personligen tar jag proteintillskott enbart för att jag inte kan äta direkt efter träning eller tidigt på morgonen plus att kroppen tar upp det fortare än vad maten skulle göra. Det bästa vore ju om man kunde köpa aminosyror .

Kasein protein upptas långsamt och rekommmenderas tex en stund innan träning och på kvällen innan läggdags.
    Dem andra upptas snabbt och rekommenderas när du vaknat på morgonen och efter träning. Men det är bara mina rekommendationer..

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Helt grön, behöver lite råd!
    Av Ellis i forum Kosttillskott
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 09:40
  2. Behöver snabb hjälp med schema, tips råd etc
    Av Missanpassad i forum Styrketräning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 13:00
  3. Behöver råd
    Av Mickel i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 1