fa-snygga-vader-t1304.html#wrap
Kolla puzzels post, sån maskin är riktigt bra.
Hej! Jag har problem med att få större vader i volym alltså... starka är dom nog men inte så stora. Har tränat stående vad press nu i ungefär 1 år och tycker inte att dom växer nåt. Nu har jag också börjat träna sittande vadpress men det ändrar ingenting på mina vader. Vet inte vad jag skall göra för att de skall växa? Tack för alla eventuella svar.
Nu Tränar jag alltså sittande vader först 15x--kg 12x--kg 10x--kg 8x--kg
stående vader 10x--kg 8x--kg 6x--kg 6x--kg
Tränar alltså 1 gång i veckan vaderna.

fa-snygga-vader-t1304.html#wrap
Kolla puzzels post, sån maskin är riktigt bra.
mm det precis den där övningen som jag kör, och sen sittande vad press.. men de ger inga resultat om man tänker på volymen.. Annors så den där linken du skickade. Så när jag kör den där övningen ser man efter man tränat att muskeln är "utspänd" typ vid knä vecket, alltså att det står ut (en muskel? ) högre upp än var själva vad muskeln borde vara? De står inte ut på bredden men på längden...

testat köra utan vikter högre repsantal?
joo det har jag, fast jag borde kanske köra lite oftare med mindre vikter och högre reps antal som du säger. Men har du något annat bra tips om hur jag kan träna mina vader? Kan jag köra flera serier när jag kör det bara 1 gång i veckan?

Det du ser är muskelbukarna från gastrochnemius, den ena stora vadmuskeln av 2, den ytligaste och den muskel du tränar i detta fall. Du borde se två små utbuknader då den består av 2 muskelbukar men men.. Muskeln fäster faktiskt precis ovanför knävecket, eller i nivå med knävecket så allt är i sin ordning. För att få mer bredd får du träna mer Soleus, alltså mer sittande vadpress. Men träna båda lika mkt!!!
Men sen kan det ju handla om genetiken, vissa kan vara väldigt starka i vissa muskler men har inte så kraftig muskelutveckling, medans vissa kan ha bra muskelutveckling men inte vara så speciellt starka.
Kan ju pröva å köra tungt (4 övningar) 4 x 6-8, 3 ggr per månad och sen köra (4 övningar) 4 x 15-20, 1 gg per månad om du nu går igenom hela kroppen på en vecka.

Jag säger bara att vaderna ska tränas med höga reps för bra resultat, alternativt att man varierar! Värm upp utan vikter, 2x20 och kör sedan stående 2xvad du klarar göra 15 reps sen kör du på 100 reps sammantaget. Det kommer svida ganska bra.
Tack för era tips, med grejen är också den att jag har övrigt smala ben, och när man ser på mina vader ser det ut som dom sku va väl tränade fast de är jätte småa. Om ni förstår vad jag menar? :/ Så jag skulle vilja att dom sku växa ännu mera, det är jätte svårt att förklara hur det egentligen är på ett forum men men... Så tycker ni att jag borde träna på nåt annat sätt när mina ben är smala men starka?
Skulle nån vilja hjälpa mig med mitt tränings program för att fö full effekt ut av min träning? Jag strävar efter att bli stor och stark ( har smal kroppsbyggnad). Övrigt vill jag ha mina vader och biceps i top form. Ni får gärna ändra om mitt program.
Måndag - bröst, mage ( 1 timmes träning)
Onsdag - ben, mage ( 1 timmes träning)
Fredag - biceps, triceps ( 1 timmes träning)
Söndag - rygg, axlar (1 timmes träning)
Hej kan någon snälla hjälpa mig med mitt träningsprogram som ja skrev om i förra inlägget?
- tack
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)