Mjölk är nyttigt så länge man inte dricker för mycket. Tänk på att det innehåller mycket kalorier.
Jag har läst lite olika om mjölk och undrar vad ni anser om det. Är det en bra dryck att inkludera i sin kost eller ska man vara utan? Mjölk innehåller ju en del viktiga komponenter som protein, kalcium, vitaminer osv. Men om man väger nackdelarna mot förderlarna?
Mjölk är nyttigt så länge man inte dricker för mycket. Tänk på att det innehåller mycket kalorier.

Vill man lägga på sig är det inget fel på mjölk, ska du däremot gå ner i BF så lägg undan mjölken.

Mjölk innehåller ju nästan allting utom c-vitamin och det finns ju faktiskt lättmjölk. Om folk går upp i vikt tror jag sällan att det beror på mjölken! Jag skulle lätt behålla den om jag var du. Jag dricker mjölk varje dag.
Hörde ifrån en person som massvis av gånger brytit sig in i slakthus och andra ställen, cikusar OSV, han har hört djurs skrik när dom blir torterade och han har sett flera djur som är mentalt förstörda PGA hur vi ( notera VI, eftersom att vi är alla en del av det här ) behandlar dom.
han sa dock att han aldrig har sett ett djur mer stressat och mentalt förstörd som en ko där man har tagit kalven ifrån den, kom ihåg, man gör vad som helst för att få ut mer pengar av oss civila, därmed tar man kalvens mjölk.
Kom också ihåg att kossor är kapabla till samma känslor som oss, deras hjärnor fungerar lika bra som våra i reflexer ( om inte bättre ) , kroppskontroll, viljan att överleva...
Den fungerar också lika bra i att känna känslor.
( sen finns det massor av sjukdomar man kan få ifrån mjölk, delvis så producerar kossan morfin när den tillverkar mjölk, morfin som är till för KALVAR, inte för människor, men antar att detta är anledningen att vi måste ha våran ost, vårt mjölk, vårt smör. )
Det finns betydligt värre saker att moralisera över än om kossorna mår dåligt av att mjölkas. Sen har jag väldigt svårt att tro att din kriminella kompis kan identifiera om en ko känner sig stressad eller inte. Kanske var det hans närvaro som fick kossorna att vilja fly.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
1. Okej, jag håller med dig, det finns värre saker än just det här, dock betyder inte det att man borde stötta det inte sant?
2. Jag menade inte att han var min kompisjag menade att jag hade hört det ifrån honom, oh nej, inte öga till öga men hörde det ifrån honom, kan länka om du vill,?
3. Så du har svårt att tro på att han kan se om ett annat däggdjur mår dåligt för att? jag förstod inte riktigt
4. haha, ja antingen det eller faktumet att deras barn hade blivit kidnappade, om du tror att människor är dom ända djuren som kan känna känslor så skulle jag vilja se bevis på det och vilja veta när i evolutionen vi utvecklade detta.
Mjölk höjer insulinnivåerna i kroppen och kan vara skadligt på det sättet? Läst någonstans (Hej förresten!)
Det är för närvarande 3 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)