+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ska komma iform, men hur?

asker är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Ska komma iform, men hur?

Hej!

Jag är 21 år och har inte tränat en enda gång sedan jag var 17. Då tränade jag handboll, så med andra ord saknar jag helt erfarenhet från gymträning. Jag skulle nu verkligen behöva hjälp.

Jag har verkligen bestämt mig för att komma iform, och med det menar jag att jag ska ha sexpack(är detta möjligt att få fram tills sommarenoch ha väl definierade muskler.

Just nu hatar jag min kropp, jag har verkligen låtit den förfalla helt och hållet.
    Jag är 184cm och väger 95 kg.

Ni ska veta att det bär mig emot att lägga upp en bild på mig, då jag skäms över min kropp.

Planen ser ut som såhär:
    träning 2ggr per dag, på morgonen 60-90 minuters jogging/rask promenad för förbränning.
    På kvällen gym. behöver jag ngn vilo dag eller är det bara att se till att träna olika muskelgrupper?

Hur mkt ska jag äta och vad ska jag äta?

Jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp från er som kan!

Tack på förhand/
    Asker

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Re: Ska komma iform, men hur?

Ta det lugnt. Du fick inte späcket på en dag, inte kommer det gå bort på en dag heller

Det är lätt att ta sig vatten över huvud, låter nästan som du gör det. Du vill träna VARJE dag i veckan TVÅ ggr om dagen. Låter som du kommer tröttna ganska snabbt när det inte går så snabbt som du vill. Vad sägs om att börja med 3 dagar styrketräning och 3-4 dagars kondition. Du kan gå morgonpromenader samma dag som du tränar styrketräning. Det är inga problem.

Ang kost så är det som alltid en fråga om hur mycket du orkar anstränga dig Det räcker låååångt med vanlig husmanskost. Skippa alla burgare, kebabrullar och pizzor, fries osv. Ingen skitmat och skippa sockerdricker som läsk, saft osv. Där har du en början.

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Kan säga samma som förra, dina morgonpromenader är mycket bra, men överdriv inte. 60min brukar vara bra och gymmandet kan du ta varannan dag så du inte blir less direkt.

asker är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Tack för tippsen!

Ska kanske ta det lugnare i början.

Jag har tänkt att använda mig av personlig tränare en gång per månad samt en kostrådgivare en gång per månad, är detta tillräckligt?

Min kropp har alltid reagerat bra och mkt snabbt på träning, så med rätt kost och träning vad kan jag räkna med för resultat på 3 månader om jag går/joggar 60min varje morgon och gymmar varannan dag?

Ha en trevlig dag!

Mvh Asker

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Citat Ursprungligen postat av asker
    Tack för tippsen!

Jag har tänkt att använda mig av personlig tränare en gång per månad samt en kostrådgivare en gång per månad, är detta tillräckligt?

Min kropp har alltid reagerat bra och mkt snabbt på träning, så med rätt kost och träning vad kan jag räkna med för resultat på 3 månader om jag går/joggar 60min varje morgon och gymmar varannan dag?

Ha en trevlig dag!

Mvh Asker
    tillräckligt ja, inte behöver man sådan hjälp men det är klart individuellt och hur mycket man kan och orkar ta reda på själv. Sen kan det ju gå lite snabbare om man får bra med hjälp i början kanske.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av asker
    Tack för tippsen!

Ha en trevlig dag!

Mvh Asker
    Har du så pass bra förutsättningar kan du klart räkna med goda resultat. Men tänk på var du är nu, dina resultat håller inte för evigt. Du har lyckats komma dit där du är nu, så det kan kräva att du förändrar din livsstil ganska radikalt. Det blir inte precis lättare med åren att komma i god form, tvärtom. Kostrågivaren och PTn kan säkert hjälpa dig med steg i rätt riktning.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Hur ska jag gå tillväga?
    Av mollan i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 15:06
  2. hur ska jag bygga?
    Av injection i forum Din nuvarande form
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 17:31
  3. Hur ska ja träna?
    Av Jacobsen92 i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 11:58
  4. Hur ska jag träna
    Av karlsson14 i forum Träningsprogram
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 16:32
  5. HUr länge ska man simma eller hur långt skam an simma?
    Av Loke i forum Motion och kondition
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 15:24

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg