+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Gainomax

erikaste är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Gainomax

Är Gainomax så bra som tillverkarna själva säger? Jag har inte hittat någon information om produkten annat än deras egen reklam ... Jag brukar dricka det direkt efter träning (framför allt efter styrketräning men ofta även efter löpning, spinning eller beachvolleyboll). Enligt de själva innehåller Gainomax rätt mäng kolhydrater och protein som man behöver efter träning och jag tycker dessutom att det är ruggit gott!

Men är det så bra som de själva säger? Är det kanske sämre t om? För mkt socker? Är det lika bra eller bättre med ett glas nyponsoppa och en ostmacka? Fördelen med Gaino är ju att det är så lätt att packa i väskan. Vilka är era åsikter?

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Re: Gainomax

Det är varken bättre eller sämre än någon annan gainer. Det är dock väldigt mycket dyrare. Tror det diskuterats här ganska många gånger. Men iaf så blir det mycket billigare att bara köpa pulver och dricka efter träning. En gainer kostar ju runt en 15-20 kr vilket är ofantligt dyrt för innehållet.

Reg.datum
    Okt 2008

Okej! Eftersom jag inte "bor på gymmet" har jag lite dålig koll på sådana saker Tips på bra pulver att dricka efter träning?

Reg.datum
    Mar 2008

Citat Ursprungligen postat av erikaste
    Okej! Eftersom jag inte "bor på gymmet" har jag lite dålig koll på sådana saker Tips på bra pulver att dricka efter träning?
    Hehe, man behöver inte bo på gymmet för det

35kr för 1 kg maltodextrin (kolhydrater).
    http://www.gymvaruhuset.com/es/product/ ... tid=110673

Reg.datum
    Okt 2008

Tack! Jag hittade även detta: http://www.fitnessbutiken.se/product...roducts_id=133Innehåller ju protein också tänkte jag. Men det kanske finns billigare alternativ?

Reg.datum
    Mar 2008

Tack! Jag hittade även detta: http://www.fitnessbutiken.se/product...roducts_id=133Innehåller ju protein också tänkte jag. Men det kanske finns billigare alternativ?
    Ja billigaste är om du blandar kolhydrater och protein själv. Men allt är billigare än gainomax

puzzel är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Är det inte bättre att separera kolhydrater och proteinerna?

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Citat Ursprungligen postat av puzzel
    Är det inte bättre att separera kolhydrater och proteinerna?
    Precis först fylla på glykogenlager och låta musklerna smaska på kolhydrater. Sedan fylla på med protein när man har högt insulinsvar så tar upp det direkt.

Reg.datum
    Okt 2008

Avancerat ... Vad är det för tidsintervall som gäller? Kolhydrater direkt efter gymmpasset typ i omklädningsrummet, och sen protein en timma senare typ eller?

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Avancerat ... Vad är det för tidsintervall som gäller? Kolhydrater direkt efter gymmpasset typ i omklädningsrummet, och sen protein en timma senare typ eller?
    Kan du göra. Ta kollisarna på gymmet och sen ta proteinet när du kommer hem.

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Gainomax bra?
    Av max i forum Kosttillskott
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 17:07
  2. Gainomax
    Av erik_los i forum Kosttillskott
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 21:49

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar