+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vitamintillskott

Åberg är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Vitamintillskott

Jag tänker börja använda mig av vitamintillskott, sån multivitamin som innehåller RDA av de flesta vitaminer och undrar när man ska ta det samt om det ersätter alla andra vitaminer som man inte får i sig? Finns det något märke som är bättre än något annat?

Mvh
    Åberg

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Re: Vitamintillskott

Du ska ta vitaminerna i samband med en måltid, annars förstör magsyran och det blir helt värdelöst. Jag har ingen större koll på märken, men det finns kvalitetsskillnader, det finns det.

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Du kan börja med att äta en någotsånär varierad kost så du slipper förlita dig på vitamintillskott som du egentligen inte vet om dem fungerar som utlovat. Varför göra det mer komplicerat?

muro är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

ät lite riktig mat istället

fifaols1 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Jättebra om du lyckas äta så pass varierat att du får i dig all näring du behöver men jag tror nästan ingen lyckas med det utan kosttillskott. Jag använder Herbalife funkar skitbra och jag har inte varit sjuk på länge nu och känner mig pigg och glad Messa mig om du vill veta mer.

Thommy är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Citat Ursprungligen postat av fifaols1
    Jättebra om du lyckas äta så pass varierat att du får i dig all näring du behöver men jag tror nästan ingen lyckas med det utan kosttillskott. Jag använder Herbalife funkar skitbra och jag har inte varit sjuk på länge nu och känner mig pigg och glad Messa mig om du vill veta mer.
    Käkar du herbalife så är du lurad, dyrare produkter ja det får man leta efter.

fifaols1 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

ja jag känner mig jättelurad... kostar vad maten skulle kostat mig ändå plus att nu är jag hundra gånger piggare och mår mkt bättre än innan. Så om du är dumsnål så var det för dig själv.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. vitamintillskott
    Av thorsten i forum Kosttillskott
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 12:48

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg