+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Löpnings frågor

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Löpnings frågor

Då var det dags för mig att skapa en tråd igen

Det är ju så att kylan kommer med stormsteg och jag vill gärna hålla igång med löpning under vintern då jag vill dels gå ner i vikt och dels öka syreupptaget i musklerna. Detta kommer jag göra parallelt med att jag tränar handboll, är dock bara division 3 herr, men nog seriöst för mig som är 17.
    Och jag kommer att lägga ner vikterna och bara köra med kroppen som belastning då jag inte vill köpa ett gymkort för 2k som jag kommer att använa max 2 ggr i veckan. Och om jag nu skulle få för mig att träna med vikter så har skolan ett enklare gym med skivstång för knä och bänk samt upp till 20kg hantlar och diverse maskiner.
    Nåja, tbx till frågan. Har ni några erfarenheter av att löpträna på vintern? Dvs. rekommendationer på bra vinterbyxor som inte är i elitklassen?
    Kommer att köpa underställ efter vad för byxor jag köper, har ett i microfiber men kommer köpa i merino eller ullfrotte så jag inte fryser under vintern.
    Skulle gärna också höra era egna vinterutstyrslar när ni är ute och springer. Kanske inte riktigt så extrema förhållanden som här. Vi har 2cm snö nu, snöat konstant hela natten. Och upp till -5 grader.

Salming är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Re: Löpnings frågor

Va fan e du för stadsbo!
    sätt på dig långkallingar och en vanlig träningsoverall. Det är vad alla har på vintern. Blir det kallt sätter du bara på dig mer kläder. Det är väl inte så jävla noga...
    Eller är det många tjejer i ditt fotbollslag som kollar eller....

Va ingen kärring ut och spring..
    Man ror och ror tills man inser att man inte har några åror

Reg.datum
    Apr 2008

haha, spelar handboll :b men man vill ju se lite smidig ut då man springer inne i stan och det tar jag som en förolämpning, kiruna är ingen stad! det är en övervuxen by ska bara ta på mig mitt fina r90 och underställ och köra då, så mössa och handskar? se riktigt rolig ut och springa.. det ska vara kul att träna

erikaste är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Kolla in http://www.loplabbet.se De har mycket löparkläder Finns inte i Kiruna (mig veterligen) men man kan beställa på nätet.

muro är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Citat Ursprungligen postat av erikaste
    Kolla in http://www.loplabbet.se De har mycket löparkläder Finns inte i Kiruna (mig veterligen) men man kan beställa på nätet.
    Skulle testa löplabbet en gång, riktigt kassa måste jag säga. Man fick gå igenom något test för att se vilken sko man skulle ha. Det var så värdelöst att min treårige son hade valt ett par random skor bättre.

erikaste är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Okej, jag har bara bra erfarenheter av dem. Inte särskilt många säljer skor genom att först titta på vilket löpsteg man har, om man pronerar etc.

Reg.datum
    Apr 2008

man kan ju alltid få be att gå på band med skorna och utan, så är det en kamera bakom en och en skärm framför så ser man ganska tydligt om man pronerar alt. supinerar eller vad det heter. Har de i Kiruna på både Intersport och Team Sportia, så detta borde finnas på fler ställen.
    och jag köper Aldrig skor från hemsidor. Vill alltid känna hur den sitter på foten och hur det känns att gå i den. Okej, lite dyrare men värt de extra slantarna då man får en sko man är nöjd med direkt

Reg.datum
    Okt 2008

Kiruna kan man leva där uppe?

Löparskor är färskvarar därför dämpningen blir sämre med tiden och det är en förbrukningsvara. När man köper löparskor ska man [u]aldrig[u] köpa äldre rea-skor. Det är ganska viktigt att man har en bra sko eftersom det sliter på t.ex. hälsenan (tror jag). Det är en stor påfrestning för foten och väljer man fel dojer kan man få problem när man blir äldre... asfalt sliter mycket

Pes
    Pes är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Citat Ursprungligen postat av Salming
    Va fan e du för stadsbo!
    sätt på dig långkallingar och en vanlig träningsoverall. Det är vad alla har på vintern. Blir det kallt sätter du bara på dig mer kläder. Det är väl inte så jävla noga...
    Eller är det många tjejer i ditt fotbollslag som kollar eller....

Va ingen kärring ut och spring..
    Han sa det ALLA tänker, vem bryr sig ens om hur du ser ut när du tränar?
    är de några brudar ute så ska du se pigg ut, inte välklädd ut.

Annars har ni säkert skidspår där uppe, det är bättre ä löpning, där får lite triceps också! (Y)

Reg.datum
    Okt 2008

Va ingen kärring ut och spring..[/quote]
    Han sa det ALLA tänker, vem bryr sig ens om hur du ser ut när du tränar?
    är de några brudar ute så ska du se pigg ut, inte välklädd ut.

Annars har ni säkert skidspår där uppe, det är bättre ä löpning, där får lite triceps också! (Y)[/quote]R

Håller med, jag som trodde att vi här nera bodde i fjollträsk....

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Nuvarande form + Frågor
    Av JaRRa i forum Din nuvarande form
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-20, 18:52
  2. Några frågor!
    Av Haukka i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 15:53
  3. Frågor om basövningar
    Av creo i forum Styrketräning
    Svar: 2