+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kreatintillskott

Doffe är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard Kreatintillskott

Jag har några undringar om kreatintillskott.

Vad finns det för positiva effekter?
    Hur mycket ska man ta?

Finns det några bi-verkningar?
    Fungerar det på alla?
    Är det lagligt att ta?

Tacksam för svar / Doffe!

Pes
    Pes är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard Re: Kreatintillskott

hej doffe

Kreatin är ett ämne som redan finns i kroppen i små mängder, och under hård träning räcker förråden bara några sekunder. Genom att använda ett kreatintillskott ökar du "förrådets" storlek. Med ett större förråd orkar du utföra högintensivt arbete under längre tid.
    Kreatintillskott är för det mesta ett pulver som ska blandas med vätska för att drickas, att blanda pulvret med snabba kolhydrater är ett tips för att fortare få ut det i kroppen.

Saken med Kreatin är att de binder vatten, och det kan göra att du går upp några kilo när du börjar använda Kreatin vilket är helt normalt. Kreatinet kan också göra att du lättare får magbesvär, du kan dela upp kreatin dosen över dagen om din mage blir väldigt orolig.

Det är helt lagligt att ta, och det finns inga bevisade hälso risker med att ta kreatintillskott och därför ett säkert tillskott att ta.

hoppas jag kunde klargöra en del saker för dej, lycka till.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Vad finns det för positiva effekter?
    Längre uthållighet, du orkar längre då kreatinet medför att du kan återproducera ATP genom ADP längre.

Hur mycket ska man ta?
    Uppladdning sen fylla på varje dag.

Finns det några bi-verkningar?
    Inga dokumenterade, man är inte helt överens om hur skadligt det är. T ex folk med njurskador rekommenderas att inte använda kreatin.

Fungerar det på alla?
    Nej, det fungerar inte på alla. Har du redan tillfredsställt behovet av kreatin eller av annan orsak är non-responder fungerar det ej.
    Är det lagligt att ta?
    Än så länge Kommer nog fortsatt vara det också

herqles är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Den enda biverkningen som jag vet förutom nämnda njurproblem är att det kan komma huvudvärk (iaf jag får det) om man inte dricker ordentligt under en kreatinkur. Så drick stora mängder vatten.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av herqles
    Den enda biverkningen som jag vet förutom nämnda njurproblem är att det kan komma huvudvärk (iaf jag får det) om man inte dricker ordentligt under en kreatinkur. Så drick stora mängder vatten.
    Sant sant, man binder ofta mycket vatten så det är viktigt med någon liter extra per dag.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg