Framförallt bålen, satsa på mage och nedre rygg så kommer du räta upp dig. Antar att det inte är rundade axlar eller?
Hejsan, jag undrar om någon kan hjälpa mig och förklara hur jag ska träna för att få en bättre hållning..
Jag är 16 år och sitter rätt mycket vid datorn, just därför jag fått sån dålig hållning.
Tränar nu typ gym och försöker få en bättre rygg men vet inte hur jag ska träna redigt.. någon som har tips för att få ut de bästa av ett rygg pass så man får en bättre hållning?
Mvh; Fredde

Framförallt bålen, satsa på mage och nedre rygg så kommer du räta upp dig. Antar att det inte är rundade axlar eller?
Jag tror jag har de du inte antar att jag har.. Svårt och förklara men min hals sticker frammåt istället för att vara rak och precis vid nackfästet börjas axlarna och böjas lite frammåt..

Då skulle jag ta tag i trapsen (nackmuskulaturen) som kanske kan dra upp.Ursprungligen postat av freddan587
Kolla rygg-övningar
Okej, tack så mycket.. ska kolla in övningarna och testa![]()

Du har säkert en sk gamnacke.. Vad du kan göra är att behandla det med massage och stretching av hals/nack muskulaturen.. Du kommer nog inte bli kvitt gamnacken helt, men du kan få en bättre hållning.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)