Det är ingen god idé. Ge du din kropp gift istället för protein/kolhydrater så förstår du att det inte går så bra![]()
Hej!
Jag och en polare hamnade i en diskussion om alkoholens effekt på träning. Jag sa att vi borde gå att träna imorgon men han sa att det inte var någon idé då vi ska festa på kvällen. Stämmer verkligen detta? skulle det helt enkelt vara helt meningslöst att träna innan man festar och isf varför? Borde det inte vara bättre att träna och dricka än att inte träna och dricka eller kan mixen rent av ha negativa effekter?
Någon som vet?

Det är ingen god idé. Ge du din kropp gift istället för protein/kolhydrater så förstår du att det inte går så bra![]()
jo men jag hade ju inte tänkt knäcka första ölen i omklädningsrummet innan jag fått i mig mat å så. Det blir mer som ett komplement.![]()

alkohol är inte bra för träning ur någon synpunkt, sen hur långt du vill dra det är upp till dig. Det kommer påverka din träning oavsett om det är 1 eller 2 dagar efter du druckit eller om du så tränar innan och dricker efter. Men det är som sagt upp till dig om du vill ha den marginella skillnaden det innebär att avstå alkohol, som jag anser är totalt onödigt och bara medför skit, rent ut sagt.
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Hur mycket skadar egentligen alkohol din kropp?
Det är främst tre dominerande faktorer som avgör hur din kropp påverkas av alkohol: Din genetiska uppsättning, ditt hälsotillstånd och hur mycket alkohol du dricker per tillfälle.
Några glas öl eller vin per vecka är helt ok, men fredagsfyllan som kanske inte slutar som man tänkt sig är garanterat negativt för hälsan och dina träningsresultat. Inte nog med att en fylla är dålig för hälsan, man förlorar även många dagars träning eftersom kroppen behöver minst 2-4 dagar för att helt återhämta sig.
VILA VÄX
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)