Det mest optimala för att bygga är att göra så lite utöver styrketräningen.

Haha. Jo men det är ju allmänt känt, det beror ju på vad man strävar efter. Det finns ju en anledning att gymmen har pass som först börjar med pump och sen slutar med spinning. Vill man däremot bli tyngre och bygga mer är det kanske inte optimalt. Om styrketräningen och konditionen inte pågår i mer än 60 min är det ju lugnt. Jag brukar köra 1,5 h men då ser jag till att få i mig snabba kolhydrater innan konditionen beroende på hur tufft jag kör. Är man nybörjare skulle jag dock rekommendera att man har längre paus emellan eller tom delar upp träningen på två dagar. Som sagt, mkt beror på vad man vill uppnå och hur pass vältränad man redan är.

Det mest optimala för att bygga är att göra så lite utöver styrketräningen.

Ja det har du rätt i men man får ingen kondis av styrketräning
Man ror och ror tills man inser att man inte har några åror
Ett tips jag fick från en gammal CBBare var att ha 1-2; 30-45 minuter löpning i veckan även under bulkning.
Det är bara för att som man själv känner är ju att efter ett löpningspass så är man väääldigt hungrig och löpningspasset håller uppe din aptit och hjälper till att försäkra dig om att du inte svimmar av dålig kondition vid benböj eller bänkpressen. För det är jobbigt och en bra kondition ger bättre syreupptag = bra![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)