+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Långsiktig viktminskning

Leifi är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard Långsiktig viktminskning

Nu är det såhär att man nått de 40 gyllene åren och har lagt på sig en ganska rejäl kula och lite annan fett här och där. Känner att jag vill ta tag i min kära kropp, kalla det 40 årskris eller vad som men jag vill verkligen få en bättre kropp och hälsa.

Hur ska jag börja? Hur ska jag lägga upp det ? Ska jag satsa på träning för långsiktig viktminskning eller räcker det med att ändra kosten?

All hjälp är välkommen

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: Långsiktig viktminskning

Jag hade exakt en sånhär tråd för inte så längesen (tog bort den dock, då jag måste kombinera allting(kondition och styrke 8ggr i veckan) och då går jag automatsikt ner i vikt och måste äta för att inte bli svag och orka med allt)

Jag körde med en morgonpromenad att börja med och mellanmål ändrades till frukter och kvällsmålet blev en kopp te och hårdmacka med tonfisk.
    Om du gör enkla saker som det så kommer du gå ner i vikt i längden
    Byt mjukt bröd mot hårdbröd och kanske äta gröt till fukost så håller man sig mätt länge också, drick massa vatten är bland det bästa jag kan säga.. drack i snitt 3-4 liter vatten om dagen. Då vatten renar kroppen från slaggprodukter.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av Leifi
    Nu är det såhär att man nått de 40 gyllene åren och har lagt på sig en ganska rejäl kula och lite annan fett här och där. Känner att jag vill ta tag i min kära kropp, kalla det 40 årskris eller vad som men jag vill verkligen få en bättre kropp och hälsa.

Hur ska jag börja? Hur ska jag lägga upp det ? Ska jag satsa på träning för långsiktig viktminskning eller räcker det med att ändra kosten?

All hjälp är välkommen
    Självklart ska du satsa på träning men också ändra dina nuvarande kostvanor som jag antar är ganska dåliga. Med tiden får du resultat som kommer hålla i sig om du fortsätter. Du behöver inte vara extrem på något sätt, börja med promenader och lägg om din kost.

Leifi är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

alright grabbs! Dags för lite träning och ut med lite onyttigheter ur kylskåpet. Det är väl bara att ta sig i kragen och få det gjort! Ska till gymmet idag och boka hjälp och ett gymkort

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. viktminskning. Hjälp!
    Av Nyman! i forum Motion och kondition
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 15:33
  2. Viktminskning
    Av MongoMan i forum Mat och dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:30
  3. Viktminskning
    Av Lin i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 12