+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Glansdagar i gymmet

Fellow är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard Glansdagar i gymmet

Måste först säga att det är en schyst sajt detta.. Nu till min fundering, har ni haft sådana "glansdagar" när ni tränat styrketräning eller annat? Som igår så var jag och tränade styrketräning på gymmet och allt kändes verkligen Perfekt! Kunde lyfta mer än vanligt och det gick hur bra som helst, enorm pump i tränade muskler, verkligen jättebra! Hur kan det komma sig att det skiljer sig så mycket från dag till dag när man tränar? Har det att göra med perfekta förhållanden eller är det bara "som det är".

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: Glansdagar i gymmet

Jag upplever dessa dagar mer sällan men det händer Och då känner man sig mycket nöjd med att träna.. för mig kan det skilja upp till 10kg i bänkpressen ;S hänger mycket på hur jag sovit, ätit, sociala kretsen, skola och självklart hur frisk man är i övrigt. Men det är skönt som sagt när man får sådana dagar

Reg.datum
    Sep 2008

ja visst är det sällan men det är såna dagar man bara blir så glad. man känner det inom sig att denna dagen är riktigt bra undrar mest vad det beror på, lite småintressant.

alexhallgren är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Tror nog att det kan bero på en hel del olika saker.
    Tar vi de saker man kan mäta så kommer sömn och vad/när maten du äter påverka rätt mycket hur starkt och pigg du är i övningen.

Till det har vi ju sen den mentala faktorn. När man är på bra humör och känner sig starkt, kommer man göra bättre ifrån sig. Så många bäckar små tror jag

Reg.datum
    Sep 2008

Citat Ursprungligen postat av alexhallgren
    Tar vi de saker man kan mäta så kommer sömn och vad/när maten du äter påverka rätt mycket hur starkt och pigg du är i övningen.

Till det har vi ju sen den mentala faktorn. När man är på bra humör och känner sig starkt, kommer man göra bättre ifrån sig. Så många bäckar små tror jag
    Hehe jo jag vet. tänker ofta på de som kan ha gjort att jag är sån här bra form vissa dagar.

Brukar tänka vad jag ätit flera dagar tillbaka, hur jag sovit och vilat och levt. Och i ärlighetens namn så hittar jag inget mönster för hur jag kan vara så bra. Kan kanske vara något perfekt kombination av näringsämnen, vila och mental styrka som gör det? Men det lär ju inte upprepas om man inte går in i minsta detalj helt enkelt experimentera!

Fredrik Paulsson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Citat Ursprungligen postat av Fellow
    Citat Ursprungligen postat av alexhallgren

Hehe jo jag vet. tänker ofta på de som kan ha gjort att jag är sån här bra form vissa dagar.

Brukar tänka vad jag ätit flera dagar tillbaka, hur jag sovit och vilat och levt. Och i ärlighetens namn så hittar jag inget mönster för hur jag kan vara så bra. Kan kanske vara något perfekt kombination av näringsämnen, vila och mental styrka som gör det? Men det lär ju inte upprepas om man inte går in i minsta detalj helt enkelt experimentera!
    Det kan också handla om att du över lag har en dålig dygnsrytm kombinerat med halvslarvig mat som du sedan vissa dagar vänder och resultat 1-2 dagar framåt kan bli bättre.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Det kanske inte är en glansdag utan alla andra dagar är skitdagar Det är kanske så dina dagar i gymmet skulle vara egentligen

Veet är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Beror säkerligen på att den dagen var du extra glad, hade käkat så du kände dig nöjd, sovit ordentligt och var helt enkelt riktigt laddad för att gymma? ;D

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Ny i gymmet, tips!
    Av Crivler i forum Styrketräning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 14:56
  2. Anteckna på gymmet?
    Av oskarjohansson i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 19:37
  3. På gymmet
    Av madelaine i forum Övriga diskussioner
    Svar: 5