Det är folk med för mycket fritid som börjar diskutera såna saker. Det tråkiga är att det är många som följer och tror på allt skit som sägs
Om man ens vill kalla det myt, bullshit skulle jag nog säga![]()
Har en fråga. Tränar seriöst och äter som man bör,,, tar även gainer efter träning och som mellanmål pga jag har lite problem med vikten,,, avslutar dagen med att ta rent protein till kvällen! Men efter vilken tid på kvällen ska man inte inta kolhydrater?![]()
Och har även hört rykten att det kan vara bra att typ gå upp ca 3 på natten och ta sig en
drink till.... MYT ???
MVH 4

Det är folk med för mycket fritid som börjar diskutera såna saker. Det tråkiga är att det är många som följer och tror på allt skit som sägs
Om man ens vill kalla det myt, bullshit skulle jag nog säga![]()

för att bygga muskler krävs även kvalitativ återhämtning, vilket kroppen dels får genom en god natts sömn. Ett ev. matintag (vilket innebär jobb för kroppen) mitt i pågående uppbyggnad av muskler helt galet och en fet MYT
jånna
Ok,, tackar,,, men hur är det med kolhydraterna på kvällen då?
vet iaf att man inte ska äta för sent![]()
Tack på förhand
Kolhydrater på kvällen gör att du lagrar in mer fett för att insulinkänsligheten försämras under kvällen/natten.

Insulin gör ju att du lagrar in mer, inte tvärt om. Så jag förstår inte vad det grundar sig på.Ursprungligen postat av meatball

Tycker ekvationen är rätt enkel, energi in och energi ut. Det är det totala energiåtgången och intaget som spelar roll om man vill bli av med vikt.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)