+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Flera pass om dagen

Bubba är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard Flera pass om dagen

Jag tränar idag 5-6 gympass i veckan och känner för att syssla med någon övrig sport, utöver gymmandet. Är det någon som har gjort det och har några tips på hur man ska undvika att råka ut för överträning, skador o.d.?

Rent logiskt kan jag tycka att vilodagar är ett måste, alltså dagar där man inte alls sysslar med något mer ansträngande än att skriva inlägg på forum, typ. Men låt oss säga att jag t ex spelar tennis två gånger i veckan utöver mina 5-6 gympass; vad ska jag tänka på?

Jag har tidigare tränat två pass om dagen, men då var det bara fotboll. Styrketräning kan jag tycka vara lite vanskligt att kombinera, i alla fall om man kör med hög belastning.

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Re: Flera pass om dagen

Beror helt och hållet på hur vältränad du är och vad du käkar, sover osv. Har tränat 7 ggr i veckan styrketräning och 3-4 konditionspass utan problem. Sen kan jag tycka att mer än 5 styrketräningspass är relativt onödigt om man kör riktigt hårt, som jag tycker om. Har experimenterat mycket med min egna kropp och vet ungefär vad som passar mig bra om jag ska växa, förbättra kondition osv. Då lägger jag mig hellre på 4-5 pass styrketräning och sen kan du lägga tennis på det. Det är väl inte elit-tennis heller eller?

/ Mingan

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Re: Flera pass om dagen

Kan du inte bara dra av en dag från styrketräningen och ta lite tennis istället? 6-7 ggr i veckan är inte nödvändigt på något sätt. Tids nog kommer du hitta din rätta kombination

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. 2 pass om dagen, upplägg?
    Av skutte i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 12:34
  2. Samma övning flera gånger?
    Av Freddegrädde i forum Styrketräning
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 23:19
  3. Flera olika övningar för samma muskelgrupp?
    Av Freddegrädde i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 00:02
  4. Träna flera gånger om dagen
    Av hellboy i forum Styrketräning
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 20:54
  5. Två pass om dagen
    Av iversen i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 18:56

Behörigheter för att posta