+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Mitt träningsprogram, bra eller dåligt?

madmaniac är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard Mitt träningsprogram, bra eller dåligt?

Jag är nybörjare, så ha lite överseende.

Träningsdagar

Måndag: Bröst – triceps - mage

Tisdag: Rygg - biceps - underarmar

Onsdag: Vila

Torsdag: Bröst – triceps - mage

Fredag: Rygg – biceps - underarmar

Lördag: Vila

Söndag: Mage – axlar – ben

Jag käkar kosttillskott:

Star Nutrition's Rapid creatine, rapid pump och endurance.

Kosten i sig skriver jag ingen om för den anser jag att jag har bra koll på själv.

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: Mitt träningsprogram, bra eller dåligt?

Hmm.. tycker inte det är helt nödvändigt att träna underarmar, är som bara en sak som BBare gör för att få extra volym i hela armen.
    Tycker överkropp är ganska mycket representerat och ben som lite bortglömt. Vad har du för övningar dit?
    Samt skrev du att du har bra koll på din kost men får du i dig nog med protein via kosten bara? 2gram/kg.
    Och tillskotten vet jag inte om de är helt nödvändiga i början om du inte tränar för tävling. Kör själv med ett proteintillskott bara, man klarar sig långt på det. Sen kan man ju köra med kreatin också när man kommer en bit för att passera platåer som uppstår. Ska själv köra igång med träningen nu till hösten så man får lite mer muskler och nå mitt mål på att träna med 100kg till julen kör 12or med 80 nu så anser mitt mål vara rimligt.

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Varför bröst och armar två ggr i veckan men itne de andra? Jämna ut det och träna muskler lika mycket.

citygbg.se är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2007

Du har aldrig funderat på att träna benen lite?
    Skulle nog föreslå du lägger in ett pass i veckan med bara ben.
    Det bästa är om du värmer upp ordentligt på en motions cykel och sedan försöker lite knäböj med lättare vikter till att börja med. En riktig knäböj gör du med skivstång på axlarna och böjer sedan knäna så att ovansidan av låren är vågräta. Gå sedan långsamt upp och fortsätt så en 10 till 20 reps. Avsluta gärna benpasset med vaderna. Detta gör du bäst om du använder en 1 tums bräda eller liknande som du står på framsidan av foten. Gå sedan ner med vikter på axlarna tills hälen är i golvet och gå sedan upp tills du står högst upp på tårna.
    Se till att stretcha ben och vader ordentligt efter övningarna.
    http://www.citygbg.se/goteborg/gym/
    - Gym i Göteborg

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Att börja uppvärma med cykel kan vara bra men om man gör det för intensivt så kommer glykogenet användas dit och man har inte allt att ge på vikterna sen. Bästa uppvärmningen är att gå, sedan lätta vikter på det området man ska belasta

NissÄÄ är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

är fullkomligt övertygad om att han kommer få i sig tillräckligt med protein i kossten! i alla fall för att slippa stoppa i sig något vansinigt proteinpulver!
    2g /kg kroppsvikt är minst sagt en mild överdrift,
    0,75g /kg är standard för en människa och som många kanske tror ökar behovet ytterst lite vid träning/muskelbyggning
    så den ända effekt du lär känna av att äta vansinnes doser med protein är plasebo effekten för att du tror att det ska fungera, medans du riskerar att skada din egen kropp istället
    aja allt finns beskrivet här
    http://www.neon.sahlgrenska.gu.se/PDF/Rorelse.9.pdf
    hade rekomenderat någon form av gainer, pressa på med massa härliga snabba kolhydrater DIREKT efter träningspasset då kolhydrat depåerna i musklerna står tomma och gapar efter kolhydrater...
    i gainern brukar även en liten extra dos med proteiner finnas, men bara en liten, i min får jag i mig ca 20g protein per portion

Petersson är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Citat Ursprungligen postat av NissÄÄ
    är fullkomligt övertygad om att han kommer få i sig tillräckligt med protein i kossten! i alla fall för att slippa stoppa i sig något vansinigt proteinpulver!
    2g /kg kroppsvikt är minst sagt en mild överdrift,
    0,75g /kg är standard för en människa och som många kanske tror ökar behovet ytterst lite vid träning/muskelbyggning
    så den ända effekt du lär känna av att äta vansinnes doser med protein är plasebo effekten för att du tror att det ska fungera, medans du riskerar att skada din egen kropp istället
    aja allt finns beskrivet här
    http://www.neon.sahlgrenska.gu.se/PDF/Rorelse.9.pdf
    hade rekomenderat någon form av gainer, pressa på med massa härliga snabba kolhydrater DIREKT efter träningspasset då kolhydrat depåerna i musklerna står tomma och gapar efter kolhydrater...
    i gainern brukar även en liten extra dos med proteiner finnas, men bara en liten, i min får jag i mig ca 20g protein per portion
    Bah, överdoseringar av protein kissar du ut. Att det skulle vara farligt är ju befängt. Kollar du studier så ser du att det är folk med redan existerande leverskador som kan få komplikationer.

NissÄÄ är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

jag säger bara det som står i länken som förövrigt är från sahlgrenska...
    står tyldigt att protein blir fett och lagras,
    i vilket fall som hällst kasstar man pengarna i sjön eftersom extrem doserna inte behövs

Petersson är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Citat Ursprungligen postat av NissÄÄ
    jag säger bara det som står i länken som förövrigt är från sahlgrenska...
    står tyldigt att protein blir fett och lagras,
    i vilket fall som hällst kasstar man pengarna i sjön eftersom extrem doserna inte behövs
    Det kan jag däremot hålla med dig om Det är alltför många som slänger stora pengar i sjön på kosttillskott som de egentligen inte behöver.

/ Petersson

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Mjölk - Bra eller dåligt?
    Av Blizzo i forum Mat och dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 10:40
  2. Konditionsträning + styrketräning, bra eller dåligt?
    Av sebastian i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 21:16
  3. mitt träningschema - bra eller dåligt?
    Av Guderian92 i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 21:59
  4. jordnöttssmör bra eller dåligt?
    Av fruktliv i forum Mat och dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 18:46
  5. bär bra eller dåligt?
    Av peppo i forum Mat och dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 01:31

Behörigheter för att posta