+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bra träningsmat?

Bjaarne är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard Bra träningsmat?

Jo nu är det så att jag ska börja träna men är lite orolig angående kosten eftersom jag har läst här att den är väldigt viktig för att få bra resultat när man tränar.
    Om jag ska styrketräna (gym) 3 gånger i veckan samt träna kondition 1-2 gånger i veckan, duger det att äta "vanlig" mat som morsan lagar, typ pasta,köttbullar,köttfärs osv eller kommer jag behöva börja laga egen "speciell träningsmat".. Hoppas ni förstår vad jag menar. Sen undrar jag lite också hur mycket man ska äta när man tränar?
    Kanske bör nämna att jag är en kille på 18 år, lite drygt 190cm och 90kg som ska försöker bygga muskler.
    Ber om ursäkt om det här var fel ställe att skriva på.

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: Bra träningsmat?

Visst kan du äta det som mamma lagar bara du ser till att kroppen får i sig allt som kroppen behöver i proteinväg och mineraler. Du kan ju själv lägga till enkla saker som ex. tonfisk på mackan, keso till maten osv. var kreativ och välj mat som innehåller de saker du är ute efter
    Du behöver inte gå på proteinpulver om du inte känner att det kommer behövas eller om du har svårt att tillgodose kroppen det den behöver

Reg.datum
    Aug 2008

Citat Ursprungligen postat av Rova
    Visst kan du äta det som mamma lagar bara du ser till att kroppen får i sig allt som kroppen behöver i proteinväg och mineraler. Du kan ju själv lägga till enkla saker som ex. tonfisk på mackan, keso till maten osv. var kreativ och välj mat som innehåller de saker du är ute efter
    Du behöver inte gå på proteinpulver om du inte känner att det kommer behövas eller om du har svårt att tillgodose kroppen det den behöver
    Lite det som är problemet, har egentligen ingen aning om vad kroppen behöver eftersom jag aldrig har tränat aktivt. Dock så har jag läst runt lite och om jag har förstått rätt så behöver kroppen proteiner för att bygga muskler så jag undrar om någon kan nämna några maträtter som innehåller mycket proteiner? Gärna något med mycket proteiner till frukost också , helst något som inte smakar helt jävligt ;D. Är inte allergisk mot något och är inte vegeterian.

Petersson är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Ägg, mjölk, kött, fisk, kyckling. Inte så noga du kommer bygga bra ändå.

Reg.datum
    Aug 2008

Ok skönt att höra

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Joo, börja dagen med ett-två ägg till frukost, lätt sätt att öka proteinintaget på morgonen, kanske lite tonfiskmacka som mellanmål och som keso till maten i övrigt, kommer nog gå bra hur du än gör

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg