+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: chunky aerobics instructor syndrome

Alcyone är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard chunky aerobics instructor syndrome

Jag läste idag om chunky aerobics instructor syndrome. Den går ut på att om man tränar kondition för mycket så kommer man att gå upp i vikt eftersom kroppen vänjer sig.

Men jag tyckte att den kändes helt sjuk, för det första så har jag aldrig sett en tjock aerobics instruktör... Man motionerar dessutom en hel del under dagen, genom att man promenerar en hel del. Hur pass mycket måste man träna kondition för att kunna börja bli tjock av träning? Och är det någon som vet ifall det är så att det som orsakar den försvinnande effekten av träningen är enformighet?

Det kanske är så att om man kör exakt samma träningsform i 5 månader, så är man usatt...men om man ser till att variera sig(olika aerobics pass, löpning, spinning, dans) och kombinerar kondition med styrke...då borde man väl ändå kunna undvika CAIS?

Nini är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard Re: chunky aerobics instructor syndrome

chunky aerobics instructor syndrome handlar väl inte om att man blir tjock bara att du inte utvecklas? Det är ju ganska självklart för kroppen vänjer sig vid arbetet men din förbränning kan du ju inte vänja precis..

Det är klart man ska variera sig inte mint för att få förslitning skador

o sen säger man väl att styrketräning hjälper en att komma ifrån detta "syndrom".. men sen är jag ju väldigt tveksam till allt sånt också

Fredrik Paulsson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard Re: chunky aerobics instructor syndrome

Det finns många olika syndrom och jag skulle inte vilja påstå att det ligger någon bättre forskning bakom detta. Så ta det med en nypa salt.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg