Jag tror inte du ska hänga upp dig alltför mycket på "penntricket"![]()
Jag tycker inte du ska göra någon utvärdering bara 1-2 månader efter att du satte igång. Det händer för lite på den tiden för att du ska kunna motivera dig själv att fortsätta. Du får hålla ut så kommer även resultaten.
Det beror på hur hårt du tränar. Men att döma av din beskrivning tränar du ganska lätt. Då kan du träna oftare. 3 gånger i veckan kan ge mycket goda resultat om man sköter träning och kost rätt. Det handlar oftast om individuella anpassningar i programmet om det inte fungerar för dig. Eller så är det du helt fel ute.Min fråga är då, hur ofta ska man träna brösten för att få ett resultat? På vissa ställen står det 3 gånger i veckan, på andra ställen sägs det att armhävningar kan göras varje dag. Jag blir jätte förvirrad och vet inte vad jag ska göra... Kan man skada musklerna om man kör breda armhävningar för ofta, och får man ett bra resultat om man bara tränar 3 gånger i veckan?
Du kan skada muskler, oftast axlar när det gäller bröstövningar. Det är troligen inget du behöver oroa dig över om du tränar relativt "lätt". Dvs inte tränar med tunga vikter.
För att få resultat ska du först och främst ha tålamod. Gör du armhävningar kommer förmodligen resultaten dröja något, det är så med "lättare" träning. Men du bör väl ändå se några framsteg eller?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat