+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: semesteruppehåll...

cattastrof är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard semesteruppehåll...

Hej.
    Bara en liten undran såhär när semestern lider mot sitt slut...

Eftersom jag varit ute på havet hela semestern har jag inte tränat alls på fem veckor (förutom några tafatta armhävningsförsök på däck emellanåt). Hela våren styrketränade jag minst tre gånger i veckan, muskelgrupperna splittade på tre.

Imorgon ska jag tillbaka till gymet. Hur mycket tappar man på fem veckor? Får man börja om på noll? Jag har gått upp ett par kilo men det beror såklart på onyttigare mat och dryck...

Jag lär väl märka hur det ligger till imorgon om inte annat..

Någon som har någon aning eller egen erfarenhet?

Catta

nicke87 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard Re: semesteruppehåll...

jag tappar lite men inte så mycket, sen tycker jag det går väldigt snabbt att komma tillbaka om man bara har vart bort en normal lång semster (3-4 veckor)..

sen så går jag inte upp utan jag tappar kilon när jag inte tränar och äter onyttigare mat och dryck.. men det är jag det

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Nja, fem veckor är inte så mycket så det är ingen fara. Du kommer snabbt igång igen så du behöver inte oroa dig.

Det du kan tänka på är att inte starta där du slutade utan istället köra lite lugnare, du har säkert tappat en del styrka.

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Jupp, ta det lite lugnare än vanligt som ovanstående sa. Du kommer inte vara där du slutade men man har oftast bättre muskelminne än man tror. Konditionen är däremot värre, där pratar vi färskvara.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg