+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bygga muskler

ProJakob är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard Bygga muskler

Hej ! Hittade forumet på google & tyckte det verkade finnas många erfarna idrottare här.

Jag har dock ett litet problem, liksom ett komplex. Är 18 år och har tränat fotboll 4-5 dagar hela mitt liv. Detta har gjort att mina ben är ganska stora och muskelösa, men min överkropp är smal som en sticka. Är 188 cm lång och väger mellan 175-178 kg, vill gå upp i vikt och lägga på mycket muskler på bröst och armar/axlar.

Är en ganska orutinerad gymmare och är inte speciellt förtjust i gym heller. Men undrar om ni har några bra tips på övningar man kan göra hemma, har hantlar och skivstång mm.Även om ni rekommenderar något kosttillskott som fungerar när man vill gå upp i vikt och muskelmassa ?

Tack / Jakob

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Re: Bygga muskler

Hej Jakob,

Det finns mängder med övningar du kan utföra hemma med hjälp av hantlar och skivstång. Det är dock en fördel om du även har en bänk så är du i princip garderad för hela kroppen

Satsa på basövningar, dvs övningar du involverar många muskelgrupper. Det är i regel dessa övningar som är bra för att bygga upp massa. Då talar jag främst om marklyft (rygg), bänkpress (bröst) och axelpress (axlar/framsida). Där har du grunden och kan sedan komplettera med mindre övningar för respektive muskelgrupp.

Här hittar du fler övningar:
    Styrkeövningar

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

vikten stämmer väl inte? 175-178kg är ganska mycket

Men Kosttillskott är en sak du kan dra till med senare när du kommer igång, kan börja med att lägga om din kost lite. Kan göra mycket

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Även om ni rekommenderar något kosttillskott som fungerar när man vill gå upp i vikt och muskelmassa ?
    Protein och/eller gainer. Kan alltid köpa lite billigt maltodextrin att ha efter träning och sen lite vanligt vassle till mellanmål och också efter träningen.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Bygga muskler i vinter!
    Av mega_streetracer i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 16:29
  2. Bygga muskler!
    Av Paatik123 i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 20:38
  3. Bygga muskler
    Av koen i forum Styrketräning
    Svar: 4