+ Svara på ämne
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Inte gå ner i vikt, men på sätt och vis ändå.

-david- är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard Inte gå ner i vikt, men på sätt och vis ändå.

Tjena... Har tränat på gym nu i ungefär 5 års tid, väldigt till och från. Men armarna, biceps, triceps och bröst ser bra ut. Har en stark mage, dock har jag underhudsfett här.

Runt rumpa, lår och liknande så är jag "grov" + magen (inte mycket men ändå så att jag stör mig på det).

Vill inte ha någon egentlig viktnedgång eftersom jag väger 74 kg och är 174-175 cm lång, men vill minska andelen fett runt mage, lår samt rumpa.

Vill samtidigt inte gå ner i vikt liksom, eftersom jag vill fortsätta bygga på resten av kroppen, och behålla muskelaturen. Tyvärr kan man ju inte punktförbränna på mina svaga delar.

Jag har ju och kan ju fortsätta träna röven, magen och låren, och de blir ju grova, men som sagt, det är ju här det sätter sig på mig först när jag äter upp mig för att bygga.

Finns det några riktigt bra övningar för mig? Några andra tips på hur man ska lägga upp träningen?

Är 22 år gammal. Jobbar som montör, fysiskt jobb. Styrketränar 3 ggr i veckan (ca. 40-50 minuter). Springer även 2 ggr i veckan i cirka 30 minuter. Och går morgonpromenader om 1 timme 2 ggr i veckan.

Har hållt på såhär ganska länge nu, men som sagt jag bygger ju, men jag gillar inte "grova" lår och rumpa.

Nada tips?

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Re: Inte gå ner i vikt, men på sätt och vis ändå.

Mer kondition eller mindre/bättre mat. Skavanker är aldrig helt enkelt att få rätt på men vill man så går det. Tränar du mycket ben nu då?

Reg.datum
    Jul 2008

Tränar ben en gång i veckan. Plus att då springer teräng som ger lite benträning det med.
    Och jag har läst en massa på denna hemsidan nu om olika tips och råd.

Får försöka satsa på det ännu mer. Tror som du säger att det också har mycket med kosten att göra, får försöka lägga om det, men när man jobbar som jag gör och inte har tillgång till kök/micro så äter man lätt med sina jobbkompisar på resturanger. Och det är inte alltid lätt att samsas om att äta nyttigt när man ska ta hänsyn till två andra montörer.

mineralmannen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Citat Ursprungligen postat av -david-
    Tränar ben en gång i veckan. Plus att då springer teräng som ger lite benträning det med.
    Och jag har läst en massa på denna hemsidan nu om olika tips och råd.

Får försöka satsa på det ännu mer. Tror som du säger att det också har mycket med kosten att göra, får försöka lägga om det, men när man jobbar som jag gör och inte har tillgång till kök/micro så äter man lätt med sina jobbkompisar på resturanger. Och det är inte alltid lätt att samsas om att äta nyttigt när man ska ta hänsyn till två andra montörer.
    Jag förstår ditt problem med maten, men du har möjlighet att ta med dig själv eller att du helt enkelt övertalar dina arbetskamrater

Jag tycker det är konstigt att du inte kommer någon vart med all den fettförbrännande träningen. Har du alltid haft dessa "problem"?

alexhallgren är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Vet inte riktigt hur du ska kunna punktmarkera de områdena. precis som du säger så kan du ju inte punkförbränna, och vill du inte bli grövre, så vinner du ju inget på att träna de muskelgrupperna hårdare heller.
    Försök lägg dig på ett minimalt energiunderskott. Kanske 200kcal minus om dagen. Själva viktnedgången blir inte så farligt och du borde ha energi att fortsätta träna på bra. Det kan eventuellt hjälpa

Reg.datum
    Jul 2008

Har väl alltid haft dessa problem mer eller mindre. Vet inte om det har med min släkt att göra, där både mamma och pappa har grov diabetes, och andra sjukdomar.

För jag rör mig bra mycket mer än vad andra gör, men ändå blir jag aldrig riktigt deffad. Men jag är stark liksom ändå.

Får börja räkna kalorier, och ligga på ca 200 kcal minus. Det ger ju en långsiktig effekt.

Skittrevlig sida med info och folk förrästen. Vill bara påpeka det för admins/mods och users.

mineralmannen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Hej!

Man ska inte sopa det under mattan att alla inte har samma förutsättningar. Jag menar inte att det inte är möjligt för dig, för det tror jag verkligen det är! Men man får kämpa olika mycket. Alla har inte heller samma grundförbränning och det påverkar också en del. Då är det svårt att utgå från något om man har extremt liten eller extrem hög.

Om du tränar hårdare kan du får en större muskel som ser mer "hård" ut. Men jag vet inte om det hjälper dig med problemet.

Reg.datum
    Jul 2008

Ja exakt. Får hålla motivationen på topp. Den fysiska aktiviteten kan jag nog inte ändra på så mycket, utan kör ganska hårt. Utan det är nog intaget av föda, och fasta tider, hur ofta jag äter som är mer något jag kan jobba ganska mycket med.

Har ju dessutom magsjukdomen Ulcerös Colit som gör det hela lite värre stundtals då jag får äta kortison och liknande skit, som gör att det känns som man får börja om från "grunden" helt ibland.

Men livet är annorlunda för alla

Pinge är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Citat Ursprungligen postat av -david-
    Ja exakt. Får hålla motivationen på topp. Den fysiska aktiviteten kan jag nog inte ändra på så mycket, utan kör ganska hårt. Utan det är nog intaget av föda, och fasta tider, hur ofta jag äter som är mer något jag kan jobba ganska mycket med.

Har ju dessutom magsjukdomen Ulcerös Colit som gör det hela lite värre stundtals då jag får äta kortison och liknande skit, som gör att det känns som man får börja om från "grunden" helt ibland.

Men livet är annorlunda för alla
    Min bror fick nyligen diagnosen ulcerös kolit.. Det var bra kan jag säga, äter 100 ggr mer och går upp i vikt. Har varit sjukligt smal tidigare. Men kämpa på, tror träningen kan hjälpa dig mycket!

Reg.datum
    Jul 2008

En fråga.

Morgonpromenader. Frukost innan eller efter promenaden?

Har läst att man förbränner mer fett om man äter EFTER promenaden eftersom kolhydratenergin är låg, och man bränner lättare fett från fettcellerna eftersom insulinnivån är låg och energin från fettcellerna lättare avlägsnas då.

Men man vill ju samtidigt inte bryta ner musklerna, och hur stor är den risken om man går på "tom" mage? För musklerna är ju viktiga att behålla för att ha en "hög" alldaglig förbränning.

Så vad rekommenderas frukost före eller efter, för en person som dessutom gymmar?

Jag menar, låter ju tveksamt att folk ger rådet att man ska träna kondition typ springa/spinna efter ett gymmpass eftersom det är vid det tillfället är låga kolhydratnivåer och man bränner från fettet? MEN ifall tesen om att man bryter ner muskler vid det tillfället stämmer så låter det ju helt korkat och ge det tipset?

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Smal men ändå ''fet''
    Av Blivandebiff i forum Styrketräning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 10:05
  2. går inte ner i vikt
    Av Bullmamma i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-18, 17:47
  3. Vill tappa vikt men inte muskler!!!
    Av rille i forum Övriga diskussioner
    Svar: 3