+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tonfiskröra

kickan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard Tonfiskröra

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Det är ju skitbra med lite tips, så om inte andra kommer med mera förslag så kör väl jag då!
    Enkelt, skitgott och iallafall godkänt på nyttigdelen! Jag är iaf inte en som räknar kalorier utan satsar på att få in mig nyttigt istället, bara det är gott

1 burk tonfisk, blanda i 1 burk lätt creme fraiche. Hacka en halv rödlök (beroende på hur stor den är och hur mkt du vill ha) och blanda i. Sätt till ungefär en matsked lätt majonnäs och salt, svartpeppar och citronpeppar. Koka pasta till eller ät på hårdbrödmackor eller kanske tillochmed till sallad. Finns alltid i kylen, och blir bara godare dagarna efter!

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard Re: Tonfiskröra

Om du har möjlighet så får du gärna skriva antal kalorier, fett, kolhydrater, protein annars jättebra !

Jonte är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Kanon med receptet kickan! Har börjat tugga i mig tonfisk dels på grund av lite halvtaskig ekonomi just nu samt bra krubb när man tränar och vill få ner kroppsfettet Nu ska det handlas rödlök och creme fraiche!

kickan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Alltså, hur räknar man ut sånt där egentligen? Ska man gå efter innehållsförteckningen eller måste man vara klipsk?

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Bra recept! tackar

MotoX är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Blogginlägg
    3

Citat Ursprungligen postat av kickan
    Alltså, hur räknar man ut sånt där egentligen? Ska man gå efter innehållsförteckningen eller måste man vara klipsk?
    Tja du får helt enkelt väga varje ingrediens och räkna utifrån det.

Se innehållsförteckningen som en ren lista över innehållet i procent. Eftersom de står innehåll/100g och de t ex då står 15g protein så är det altså 15% protein. Om du då har 200g creme fraiche och de är 15% protein blir det altså 30g protein.

För att få reda på innehåll i t ex rödlök går du till http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV där du kan söka på basvarors näringsinnehåll.

Räkna alla grejerna på det sättet och plussa sedan ihop det hela
    Jag är en intresserad nybörjare, så om jag säger något som inte stämmer, rätta mig så jag lär mig!

MotoX är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Blogginlägg
    3

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Allt detta är /100g och sedan får man helt enkelt väga en sked majonnäs osv.

Energi kcal(kcal)/Protein(g)/Kolhydrat(g)/Fett(g)

Tonfisk i vatten konserv avrunnen 110/24,5/0,0/1,2
    Lök gul röd 32/1,2/6,0/0,1
    Creme Fraiche 13% fett, olika smaker 156/2,9/6,7/13,2
    Majonnäs 80% fett 718/1,0/1,5/80,0
    Jag är en intresserad nybörjare, så om jag säger något som inte stämmer, rätta mig så jag lär mig!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. "Tonfiskröra"
    Av babun i forum Recept
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-13, 20:13

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg