+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur får jag snyggare vader?

Urban är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard Hur får jag snyggare vader?

Jag har tränat mina vader kanske 1-2 år och det händer inte mycket ska jag säga till er. Övningarna som jag gjort har varit mest stående vadpress i maskin, med skivstång och utan skivstång (högre reps). Lite trött på att det inte händer något alls och de ser inte mycket ut för världen. Inget speciellt, bara tunna och inte muskulösa som min övriga kroppsbyggnad. någon som haft samma problem?

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: Hur får jag snyggare vader?

Detta är ett tips jag fick från Eddy Blom om någong vet vem han är :b Men det var för att få lite smidigare vader och bygga upp muskulatur kring fotleden. Men det går ut på att göra tåhävningar, en mycket bra övning. Man ska göra det kanske direkt när man vaknar eller innan man går och lägger sig kanske 4x25 men säkert färre också, anledningen till att man itne behöver vila så mycket är för att du gör det med bara din kropp som tyngd och då brukar man i regel inte få så jätteömma muskler. Detta ger lite mer definierade muskler och starkare, samt att den bygger på sakta men säkert. Och om man gör detta kontiunerligt så kommer man börja se resultat efter ett tag. Och du kan även cykla och göra ett ordentligt rundtramp det tar ordentligt på vaden.
    Jag kan skriva detta eftersom jag har haft problem med vaderna under längre tid, men här på slutet har det blivit problem åt fel håll... dvs. för stora vader är också problematiskt på sitt sätt om man är stel i dem. Men har fått många komplimanger ang. vaderna också så fortsätt träna och gör lite vardagsgrejjer som tar på vaderna så kommer de utvecklas

Bullmamma är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Jag brukar stå på tå/tåhävningar i samband med att jag tränar biceps med hantlar.. det stärker ju balansen oxå, 3 flugor i en smäll gla sommar!

Urban är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Riktigt bra tips! Tackar jag jättemycket för. Så tåhävningar utan vikt är det att satsa på?

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Har du en cykel?

I så fall, placera främre foten, lite mer än tårna på pedalen och låten vaderna jobba. Det kommer ge dig finfina resultat, inte för stora vader utan snygga definierade

Såg att Rova redan tipsat om liknande. Men det är verkligen överlägset, du får dessutom lite konditionsträning på köpet

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Cykling är ett hett tips både för snyggare vader och ben, i kombination med styrketräning för benen. Orkar du inte ta dig ut på en cykeltur finns ju spinning.

mineralmannen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Jag kan annars rekommendera höga reps-antal. Vaderna är långa muskelfibrer som reagerar bäst på uthållighetsträning. Samma som med magen. Det är därför man kan träna dessa oftare än övriga muskler.

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Såg att Rova redan tipsat om liknande. Men det är verkligen överlägset, du får dessutom lite konditionsträning på köpet
    Tror jag fått tipset av dig i annan tråd så du får cred tog lite tid för mig att komma på var jag hört det från

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. varför får jag ingen träningsverk?
    Av wazap i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 15:42
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 23:54
  3. Hur får man V-formad kropp?
    Av plaster i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 16:49
  4. Hur får man en snygg kropp?