+ Svara på ämne
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Cyklar

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Cyklar

Har lite funderingar angående cyklar. Har inte fattat grejjen med alla olika typer förrutom race och att vissa är terräng. Men inte i vilken utsträckning, ex. freeride, all-round, DH, dirt, endurance och all mountain.
    Samt vill jag ha lite hjälp med att veta vad jag ska köpa för sorts cykel. Cyklar på ett spår med blandad terräng; kan dra lite sammanfattat att det är ett gammalt skogsspår som använts av militären, dvs. uppkört av tunga fordon och välmarscherat. har blivit belagt av sten på vissa områden men är fortfarande som en skogsstig med rötter och stenar på många ställen.

tack på förhand // rova

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Re: Cyklar

Kul! Jag köpte nyligen en cykel, läs här:
    idag-kom-cykeln-t971.html

Köpte en all-round cykel som funkar både som hyfsat speed men också terräng, dock inte heldämpad för det vill jag inte ha. Kan stänga av framdämpningen när du kör i uppförsbackar så det är riktigt skönt. Har kört en hel del och den fungera ypperligt bra, köpte den på http://www.bike-discount.de där det är väldigt billigt.

Jag tror en liknande skulle passa dig bra.

Reg.datum
    Apr 2008

jarå, skulle sitta fint med cykel. Tycker också det är lite segt med jogging och diverse snabbförflyttning till fots. var ut med min "fina" cykel jag fick med när jag köpte tv från elgiganten inte den bästa men helt sjukt kul kan man då ha i terrängen är HT den med cyklade 12km i terräng, var inte en behaglig resa i nån del av kroppen. Ömmade överallt, men har inte haft så kul på länge. så har tänkt börja cykla mtb lite seriösare nu perfekta forumet för allt om mtb är ju på happy. Gick med där och har ställt massa frågor så jag kommer igång med cyklandet och allt i kring. kommer nog inte ha tråkigt och mycket bra fysisk aktivitet är det med

monteris är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

vad har du för någon nu då rova?

Köp en sån här:
    idag-kom-cykeln-t971.html

Reg.datum
    Apr 2008

I nuläget har jag en Nakahara fattigmansrally (aka. Elgiganten "cykel på köpet") Den funkar faktiskt mot all förmodan relativt bra om man inte är kräsen med växlarna.
    Men har lagt upp budget för att köpa en Merida Matts TFS Trail 850-D och utrustning till det. Sedan blir det att ha roligt

Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av Rova
    I nuläget har jag en Nakahara fattigmansrally (aka. Elgiganten "cykel på köpet") Den funkar faktiskt mot all förmodan relativt bra om man inte är kräsen med växlarna.
    Men har lagt upp budget för att köpa en Merida Matts TFS Trail 850-D och utrustning till det. Sedan blir det att ha roligt
    fattigmansrally, haha

Jo det är väl inte den bästa kvalitén kanske men men. Var ska du köpa den nya då?

Reg.datum
    Apr 2008

Det blir kanske lokalt. Eller om den tagit slut, på cykelkedjan.

Reg.datum
    Feb 2008

Det blir kanske lokalt. Eller om den tagit slut, på cykelkedjan.
    Jag rekommenderar dig dock att beställa från utlandet. Du får så mycket mer cykel för pengarna.

Reg.datum
    Apr 2008

Joo, har kollat runt lite till. På CRC fanns mycket bra cyklar med högre spec(2 även 3 snäpp upp) BeOne var märket, sen har jag kollat på Full Dynamix. Mycket fina cyklar, rätt låga priser för att ha såna komponenter. Helt sjukt när man söker men kommer nog bli nöjd vad jag än köper, allt är bättre än min nuvarande

Reg.datum
    Feb 2008

Joo, har kollat runt lite till. På CRC fanns mycket bra cyklar med högre spec(2 även 3 snäpp upp) BeOne var märket, sen har jag kollat på Full Dynamix. Mycket fina cyklar, rätt låga priser för att ha såna komponenter. Helt sjukt när man söker men kommer nog bli nöjd vad jag än köper, allt är bättre än min nuvarande
    märket spelar ingen roll. ramen är samma oavsett så det ska man inte hänga upp sig på.. Det är som du sa komponenterna som spelar roll

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Är jag ute och cyklar?
    Av Grandpa i forum Träningsprogram
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 20:03
  2. 6 dar i veckan o 1 vilodag ? o e jag helt ute o cyklar????
    Av the_evil_one i forum Styrketräning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 11:47
  3. Är jag ute och cyklar?
    Av Fenix i forum Mat och dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 11:06

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg