Lite mycket på övre rygg i förhållande till nedre. Har du testat marklyft, good mornings, shrugs för trapsen?
Är detta ett bra rygg pass Latsdrag,chins,Upprätt rodd ,Hypersträck,Hantelrodd 3x8 på alla övningar?? för mycket för lite??? glad för förbättring... tack på förhand

Lite mycket på övre rygg i förhållande till nedre. Har du testat marklyft, good mornings, shrugs för trapsen?
Upprätt rodd är shrugs för trapsen... men om jag kör latsdrag(bakom huvudet),chins,shrugs, marklyft eller good morning vilken som känns bäst och sedan hypersträck avsluningsvis? är det ett bra ryggpass med förutsättning för goda resultat??

upprätt rodd är en axelövning..
Träna hellre marklyft framför goodmornings. ja det är helt ok ryggpass då.
Ger detta inte samma som shrugs.. http://www.ast-ss.se/styrke_traning/ovn ... t_rows.asp

Jag kan bara säga att det är fel på den sidan.. Trapezius är stabilisatorer och sekundär i upprätt rodd. Primär muskel som tränas är deltoid lateral, alltså axlar... Därför hade jag inte lagt den övningen i ryggpasset.. Sen får du bra med tränings för trapsen på hantelrodden. Men personligen gillar jag shrugs för att gå lite djupare.
okejmen då testar jag shrugs då
tack så mycket för hjälpen...

Jadå, vill du ha lite variation kan du dela upp övningar som är ungefär samma som Latsdrag och chins.. Sen kan du skifta mellan veckorna.. Även repsantalet och övningsvariation är viktigt.Ursprungligen postat av Soor
Jag måste bara fråga latsdrag är det någon skillnad att köra dem framför eller bakom huvudet? och om jag gör chins ersätter den bra om man skulle köra latsdrag med v format handtag framför huvudet?

Latsdrag med v-handtag är min favorit på maskinen. För övrigt är ju chins och latsdrag väldigt lika rörelsemönster och tar på i princip samma sätt. Mycket bra övningar båda två.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)