+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: behöver hjälp med ett träningsupplägg

dan
    dan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard behöver hjälp med ett träningsupplägg

Jag har tränat i några år och har fått väldigt bra utveckling. Har slitit hårt med 5-7 dagar i veckan under dessa åren och testat på lite olika saker. När man tränar så mycket som jag så sliter man självklart på kroppen och det märks verkligen. Jag har haft småproblem nästan överallt, men ännu inget allvarligare.

Det som har fungerat bäst på mig är detta programmet:
    Dag 1. Bröst/ Lite mage
    Dag 2. Rygg & axlar
    Dag 3. Ben & biceps
    Dag 3. Triceps & Mage

Ni kanske tycker det ser lustigt ut eller så och det "strider" ju mycket mot vad man brukar kalla ett bra träningsprogram. Jag är väl medveten om det. Men saken är att det har fungerat SUPERT på mig och jag har inte lyckats få något bättre med något annat.

Vad tycker ni att jag ska göra, gå tillbaka till detta som jag visade ovan eller alternativt att jag börjar träna 1 muskelgrupp per dag (vilket jag inte vill) som kan vara bra för att undvika skador kanske? Det är så svårt, hatar att vara småskadad hela tiden, man blir så begränsad.

tobias är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: behöver hjälp med ett träningsupplägg

Lyssna mindre på andra och mer på dig själv och framför allt din egen kropp. DU vet vad som fungerar på Dig och ingen annan. När man kommit en bra bit från grundstadiet så hjälper inte regelrätta träningsprogram, det handlar alltid om anpassning och det som fungerar skitbra för dig kanske fungerar dåligt för någon annan. Det finns inget program som fungerar för alla alltid, så enkelt är det även om vissa vill hävda annat..

Så mitt tips till dig att köra på det som fungerar för dig, sen om det var programmet som inte verkade optimalt så kör på det ändå. Viktigast är att det fungerar för dig, inte vad någon annan tycker om det.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Re: behöver hjälp med ett träningsupplägg

Håller helt med Tobias. Det finns inga program som fungerar för alla, tids nog måste anpassningarna till. Det är viktigt att testa många olika typer av träning för att hitta sin egen.. Skadefritt är så viktigt!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Hjälp med program för 2 dagar?
    Av paffi i forum Träningsprogram
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 18:58
  2. Brutet nyckelben för ett år sen
    Av Lurifix i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 16:27
  3. Träningsupplägg för maximal muskelmassa
    Av marklyft i forum Träningsprogram
    Svar: 1