+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Sluta snusa?

milad är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard Sluta snusa?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Någon här som slutat snusa och lyckats jag tänker sluta snusa men har inte så mycket motivation fastän det är skadligt.. det är ju mitt kära njutningmedel som jag gärna vill ha kvar men samtidigt bli av med.. så om ni har några tips så är de varmt välkomna

rtf
    rtf är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Re: Sluta snusa?

Träning, speciellt kondition men även styrketräning ger avsmak för snus och andra nikotinella njutningsmedel. En ersättare blir annars för många godis, så se upp med det. Bestäm dig först och gör ditt bästa, det är jobbigast första veckorna sen blir det bättre.
    jobbar på världens största bicep

Urban är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Snus utan tobak, sk. "Tesnus" gjorde mig fri från snus. Kändes skönt att ha något under läppen.

bergaren är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Det finns ju ju ONICO som det heter men avråder detta.... ONICO innehåller majs-mjöl och är VÄLDIGT sött=inte bra för övriga käften
    Håller själv på och slutar nu,,, men allt handlar om motivationen, känner du tvekan
    (varför slutar jag för?) är det tyvärr ingen ide,
    och handlar det om att snuset blivit dyrt så blit du bara förbannad.
    Själv när jag blir sugen så går jag ut och tar en promenad med mina hundar eller
    hittar på nåt annat. (inte sätta sig framför en film eller dylikt
    Riktiga anledningen att jag slutade var att jag provade för ett tag sen, höll upp en månad,
    sen orkade jag inte längre, tog en snus och kände "RUSET GENOM KROPPEN" och blev lite yr och illamående då.. varför? = Drog

Ge dig fan påt så går de... lycka till BTW

herqles är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

När jag slutade att röka och snusa för några år sedan körde jag med promenadtricket. En promenad efter maten (15-30 min eller vad man känner för). Sedan när jag kom hem så frågade jag mig själv innan jag gick in: Är du rök/snussugen. Man måste vara ärlig här.
    Var svaret ja - en ny promenad och samma procedur när jag kom hem igen.

Vissa kvällar gjorde jag inte annat än promenerade - men det fungerade för mig.

Tricket är nog att se till att ha något att göra som tar tankarna bort från nikotinet.

Lycka till !

Kapten är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

När jag slutade snusa så tänkte jag bara: "Det finns andra människor som klarar sig precis lika bra utan snus, och då kan jag också göra det". Sen blev det några veckors inre fight att tampas med mitt påstående. Nikotinet är ute ur kroppen helt och håller efter ca 36 timmar, och sedan är resten psykiskt. För mig var det alltså ett ställnigstagande, "klara jag av det här?" Och att förlora mot mig själv har aldrig varit min starka sida. Gammal tråd kanske, men lycka till

patrick är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Jag är snusfri sedan par månader. Jag bestämde mig för ett slutdatum. Köpte nikotintabletter för den första veckans abstinens. Sedan när tabletterna var slut, gav jag mig fan på att nu är jag snusfri=)

Anledningen till att jag slutar med snusen är ekonomin. Jag vill köpa hus och håller på att spara till kontantinsatsen. Tanken slog mig att jag "snusat" upp tio tusentals kronor som jag hade kunnat haft nu.. Det är aldrig för sent att sluta och därmed spara pengar för framtiden.

trolban är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av patrick Visa inlägg
    Jag är snusfri sedan par månader. Jag bestämde mig för ett slutdatum. Köpte nikotintabletter för den första veckans abstinens. Sedan när tabletterna var slut, gav jag mig fan på att nu är jag snusfri=)

Anledningen till att jag slutar med snusen är ekonomin. Jag vill köpa hus och håller på att spara till kontantinsatsen. Tanken slog mig att jag "snusat" upp tio tusentals kronor som jag hade kunnat haft nu.. Det är aldrig för sent att sluta och därmed spara pengar för framtiden.
    Förnuftigt. Då har du också en liten morot eftersom du sparar pengarna till något du verkligen vill ha Kanske du börjar igen sen när du har ditt hus

starmaker är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

jag slutade att sluta med hjälp av clementiner, fort jag blev snus sugen stoppade jag en klyfta under läppen, det sved till lite som snus brukar göra och känslan av att ha något under läppen kom ju på köpet...
    det hjälpte mig, hoppas det kan hjälpa dig med

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Riktig motivation är det enda man behöver! Själv fick jag en tandköttsinflammation i framtänderna. Började drömma att jag tappade tänderna, det räckte för mig som motivation att sluta. Har nu hållit upp i 4,5 år!

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Slutat snusa - Fått sjuklig aptit
    Av peder10 i forum Övriga diskussioner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 07:13
  2. motivation till att sluta röka
    Av loop i forum Motivation
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 18:50
  3. Dags att sluta att förbränna fett och bygga muskler
    Av Mxfredda i forum Styrketräning
    Svar: 0