+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Sluta snusa?

Tobias19 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2010

Standard

Jag slutade snusa främst för mitt exs skull då hon tyckte det var skitäckligt men jag själv var ju den som fick kämpa mig ifrån det. Det jag gjorde var inte att ta en "sista" utan bara la av direkt. Varje gång jag kände mig sugen så sa jag till nån i min omgivning att jag ville ha en och bad dem avmotivera mig. Bara konversation överhuvudtaget hjälpte ibland för att avvärja sig.

Det var svårast första två veckorna och istället sökte jag att ha något supplement till snuset... vilket tyvärr blev godis. Men ja, nu har jag gett upp även det med. För 5 dagar sen närmare bestämt och nu har jag själv viljan att motarbeta det, allting ligger däri. Har man viljan har man alla verktyg man behöver.

Maxxan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

De flesta som slutat tvärt med något dem har beroende utav hittar oftast någonting annat att ha istället. Men bra jobbat att du sluta snusa! Hoppas nu att sockersuget försvinner också. Ett tips är att tugga tuggummi, innehåller ju oftast inte mer än 10 kcal/st och du får ha något i munnen .

Bulldeg är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Jag snusade i 17 år, minst en dosa om dagen.
    En morgon sa jag till mig själv: Nu slutar du snusa. Jag slängde dosan och har inte snusat sedan dess, ca 10 år sedan.

Jag var inte så go att tas med den första veckan och det gick en del lösgodis men jag snusade inte mer. Efter en vecka var det lugnt.
    Enda problemet var att jag drömde att jag började snusa igen och vaknad upp kallsvettig med en jävla ågren för att jag börjat igen.
    Men det var ju bara en dröm.
    Man får inte förlora mot sig själv!!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bulldeg Visa inlägg
    Jag snusade i 17 år, minst en dosa om dagen.
    En morgon sa jag till mig själv: Nu slutar du snusa. Jag slängde dosan och har inte snusat sedan dess, ca 10 år sedan.

Jag var inte så go att tas med den första veckan och det gick en del lösgodis men jag snusade inte mer. Efter en vecka var det lugnt.
    Enda problemet var att jag drömde att jag började snusa igen och vaknad upp kallsvettig med en jävla ågren för att jag börjat igen.
    Men det var ju bara en dröm.
    Man får inte förlora mot sig själv!!
    Bra jobbat! Något speciellt som fick dig att sluta?
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Bulldeg är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av spiderman Visa inlägg
    Bra jobbat! Något speciellt som fick dig att sluta?
    Nej egentligen inte, mer än de faktum att jag hade lite panikkänslor när jag tänkte på att sluta och undrade hur detta skulle gå. Då var jag ju tvungen att gör det för att testa.
    Och eftersom man inte får förlora mot sig själv så...........

grisbaggen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

skull också säg att motivation är viktigt, vill du sluta snusa? första veckorna är hårda och tesnus är bra som ersättning till atta börja med, en placeboeffekt. men sluta med det också relativt snart trappa ner. promnader låte också vettigt.

skogsmyra är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard

jag slutade med hjälp av onico blandade en dosa med riktiga snusar och onico... tänkte till slut inte på att det kanske var en onico under läppen ,,, vande mig med onico istället,det smakade ju snus,, men blev beroende av den skiten istället tills jag komm på mig själv vad faan håller jag på med?? köper majs-mjöl för dyra pengar!! då slutade jag tvärt. och har hållt uppe i tre år.

R0bin87 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard Sluta snusa

Laddar för att sluta nu jag också. Har gjort några försök innan med plåster och annat men det som gäller för mig är att sluta rakt av. Jag har sett till att ha mkt att göra så jag inte bara sitter still och börjar fundera, då blir det ett helvete på ren svenska. Lycka till iaf!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Citat Ursprungligen postat av R0bin87 Visa inlägg
    Laddar för att sluta nu jag också. Har gjort några försök innan med plåster och annat men det som gäller för mig är att sluta rakt av. Jag har sett till att ha mkt att göra så jag inte bara sitter still och börjar fundera, då blir det ett helvete på ren svenska. Lycka till iaf!
    Jo, helt klart. Det bästa är nog att lägga ner totalt med nikotinet annars upprätthåller man suget med andra nikotinvaror.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

stelius är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Är mitt uppe i slutandet själv men måste medge att ifall jag hade tillgång till snus skulle jag börjat direkt. Är i tyskland och här går det inte att få tag i snus. Jag kommer antagligen börja framöver, därför att för mig finns det verkligen INGEN anledning till att sluta. Att hitta massvis med anlednigar tror jag dock är det bästa sättet, så sidor som denna är nog bra. Lycka till

+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. motivation till att sluta röka
    Av loop i forum Motivation
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 18:50
  2. Slutat snusa - Fått sjuklig aptit
    Av peder10 i forum Övriga diskussioner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 06:13
  3. Dags att sluta att förbränna fett och bygga muskler
    Av Mxfredda i forum Styrketräning
    Svar: 0