+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: vill ha en vältränad mage

Jonte är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard Re: vill ha en vältränad mage

Man ska väl låta musklerna vila för att återhämta sig så köra 200 situps varje dag är inte det lite överdrivet?

alexhallgren är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

låter inte bra alls att köra 200 situps om dagen. det "enda" du får av det är ju en grymt uthållig magmuskel, men den kommer ju inte bli mer tydlig eller direkt mycket starkare för det.
    Som alla muskler måste du överbelasta den för att den ska växa. Situps med vikter, eller andra former av magövningar. Max 2 ggr i veckan om du verkligen tränar magen hårt räcker absolut.

Men sen är det ju det gamla vanliga, går inte punkförbränna fettet på magen, och av vad jag kan se på bilden så är du redan smal.

Tips kan vara att träna magen hårt under en tid, ligga på lite extra kcalintag och sedan "deffa" bort sista fettet för att få fram de nu större magmusklerna du tränat fram

Veet är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Citat Ursprungligen postat av milad
    då måste man träna magen varje dag för att få sexpack... gör 200 situps per dag så kommer magrutorna fram
    VA???

Okej vill du ha en "Stryk tålig boxar mage "så är det väll okej att göra 200 situps men inte dagligen haha. Alltså för att bygga synliga muskler skall du hålla dig på lägre repetitioner, jag har flera tjej kompisar med magrutor som syns. Alltså om du är på ett gym har dom ofta en situps bänk. klarar du av att göra vi säger 50 situps på raken så kommer du inte få det pumpet i musklerna ( enkelt beskrivet ) som du skulle få om du gjorde 10-12 stycken med kanske en 5 kilos vikt liggandes över bröstet. Och du skall låta musklerna vila ordentligt innan du tränar dom igen, detta skriver jag i stort sätt i varje post på detta forumet men det får jag tydligen skriva igen.

När man tränar så bryter du ner musklerna, när du vilar bygger du upp musklerna, om du äter ordentligt med mat, det är därför mat är så viktigt i tränings sammanhang. ganska mycket förenklat.

Salming är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Det finns något som heter träning ger färdighet. Jag har tränat intensivt nu i ett år och när jag gör situps orkar jag inte särskilt många. Allting är relativt, hur du gör övningen i viktigt. Har du prövat göra sit-ups i strikt läge hela tiden? Du får inte vila på uppgång eller nedgång. Jag lovar dig att det blir mycket jobbigare. Du kan också göra crunches med vikter, fast då måste man vara försiktig. Det är superkompensationen som ger utdelning http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=397232

Träna allmänn träning istället för punktförbränning!

ps: snygg mage förresten
    Man ror och ror tills man inser att man inte har några åror

+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. träna mage varje dag?
    Av arnold i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 16:45
  2. Vill gå upp i vikt!
    Av stevie i forum Mat och dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 15:00
  3. vill ha hjälp...
    Av Mr. Fat i forum Din nuvarande form
    Svar: 2