+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: mitt lilla träningsprogram

nichole86 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard mitt lilla träningsprogram

ja nu ska jag köra hårdare med min träning.. eller ja tungre iallafall.
    säg gärna vad ni tycker om mitt schema,
    ha ändrat en del för förut tränade ja bara mage och kondition varje dag men sen kom jag på att det kanske inte blir så snyggt om bara magen är vältränad medans resten av kroppen är otränad.
    tanken är att jag ska få fram mitt fyrpack igen..så jag hoppas detta schema funka?

Måndag: gym – armar, axlar, bröst
    Tisdag: Gym – mage, rumpa, lår
    Onsdag: löpning 1time
    Torsdag: Gym- mage , armar, rygg
    Fredag: Gym- hela kroppen
    Lördag: vila, enbart situps de vill säga hemma träning.
    Söndag: löpning

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Re: mitt lilla träningsprogram

Det mesta fungerar alltid i början. Känn på utrustningen och lär dig övningarna så går det säkert bra. Men jag hoppas du tänker äta mer än vad du skrev i en tidigare tråd?

Ditt schema ser helt ok ut men väldigt omfattande för att vara nybörjare. Tänk både på överträning och om din motivation kommre hålla.

Reg.datum
    Jun 2008

hehe ja är dock inte nybörjare har tränat sen jag var 16år. dock har jag haft 2 uppehåll..
    men nu har jag tränat konstant i 1år.
    motivation har jag gått om jag är bra på att puscha på mig själv..

och jag kommer äta 5små mål om dan nu

Citat Ursprungligen postat av mingan
    Det mesta fungerar alltid i början. Känn på utrustningen och lär dig övningarna så går det säkert bra. Men jag hoppas du tänker äta mer än vad du skrev i en tidigare tråd?

Ditt schema ser helt ok ut men väldigt omfattande för att vara nybörjare. Tänk både på överträning och om din motivation kommre hålla.

Reg.datum
    Mar 2008

ja okej, men då borde du veta att det inte funkar att äta ett mål om dagen och sedan träna 7 dagar i veckan? Du borde vara lite snällare mot dig själv och din kropp, en vilodag har du väl råd med.. Kombinationen dålig kosthållning, svält och överdriven träning verkar nästan vara som du har problem med dig själv. Ta inte illa upp, jag menar bara att du inte får utsätta dig själv för svält och samtidigt träna så intensivt. Du måste äta mer, så det är bra att du kommer göra det nu Får jag fråga hur mycket du väger och hur lång du är? Du behöver inte svara.

Reg.datum
    Jun 2008

jo klart jag vet/visste inners inne att ja gör min kropp illa, men jag är besatt av mitt utseende så då blir de lätt att man dra bort maten.
    eftersom jag har haft fyrpack en gång men då var jag 17år och åt 6mål varje dag så de ligger i bakhuvudet på mig. så jag vet vad som är rädd egentligen men trycker bort det.
    jag är 179cm lång och väger just nu 51kg ,

Citat Ursprungligen postat av mingan
    ja okej, men då borde du veta att det inte funkar att äta ett mål om dagen och sedan träna 7 dagar i veckan? Du borde vara lite snällare mot dig själv och din kropp, en vilodag har du väl råd med.. Kombinationen dålig kosthållning, svält och överdriven träning verkar nästan vara som du har problem med dig själv. Ta inte illa upp, jag menar bara att du inte får utsätta dig själv för svält och samtidigt träna så intensivt. Du måste äta mer, så det är bra att du kommer göra det nu Får jag fråga hur mycket du väger och hur lång du är? Du behöver inte svara.

erik andersson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Inget fel på programmet men som Mingan sa så måste du äta mer.. Kanske fundera på att lägga in en vilodag också, inte nödvändigtvis men kan vara skönt.

Freddde är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

du väger och äter för lite

Reg.datum
    Mar 2008

Du väger för lite som Fredde säger, ät mer.

madelaine är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Du väger på tok för lite och det underhudsfettet du skrev om i en annan tråd kan bara inte existera.
    Mitt råd är att dra ner på träningen och träna max 4 ggr/ vecka. Tänk på att du bryter ner kroppen vid träning och det är vid vila kroppen återhämtar sig.
    Om din mens försvunnit måste du verkligen se till att lägga på dig och lägga ner ditt sexpacksnack. Det är kroppens signal att nåt är fel och det är inte att leka med!
    "Don´t give up"

Reg.datum
    Jun 2008

jo tack jag vet.. grejen var först att jag skulle gå ner så mycket som möjligt för jag hörde av en kompis att det var lättare att först banta och sen börja bygga muskler.

och nej min mens har inte försvunnit.. har haft den regelbundet ändå.
    och jag ska få en kostplan nu och ett träningsprogram jag ska följa.
    jag ha massa energi konstigt nog,, men ja

Citat Ursprungligen postat av madelaine
    Du väger på tok för lite och det underhudsfettet du skrev om i en annan tråd kan bara inte existera.
    Mitt råd är att dra ner på träningen och träna max 4 ggr/ vecka. Tänk på att du bryter ner kroppen vid träning och det är vid vila kroppen återhämtar sig.
    Om din mens försvunnit måste du verkligen se till att lägga på dig och lägga ner ditt sexpacksnack. Det är kroppens signal att nåt är fel och det är inte att leka med!

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Mitt träningsprogram - bu eller bä?
    Av karinfallen i forum Träningsprogram
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 22:23
  2. mitt träningsprogram
    Av Kaumahz i forum Träningsprogram
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 20:18
  3. Mitt träningsprogram, bra eller dåligt?
    Av madmaniac i forum Träningsprogram
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 23:44
  4. mitt träningsprogram
    Av olof strand i forum Träningsprogram
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 20:37
  5. Mitt träningsprogram
    Av C i forum Träningsprogram
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 01:13

Behörigheter för att posta