+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 15 åring kosttillskot,gym??

Erikn är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard 15 åring kosttillskot,gym??

Hej vet inte riktigt om det här är rätt sida att fråga på men tyckte det verkade vara många erfarna idrottare här.
    Jag är en 15 åring kille som tränar ca 5 gr i veckan och har tävlingar på helgerna (bordtennis)
    Så man kan säga att jag satsar hårt på min sport, men så är det så att jag är är lång 193 cm och smal.
    För att hinna med i tempot så måste jag få mer muskler, har fått träningsprogram av min tränere men vet inte riktigt om det räcker så jag tänkte på kosttillskott eller börja gyma.
    Nu vill jag veta om och i så fall vilket tillskott jag ska köpa?
    Ska jag börja gymma och i sånna fall vilka övningar ska jag köra (jag behöver explosiva muskler på ben och få en stabilare och starkare överkropp)?
    Tack på förhand

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Re: 15 åring kosttillskot,gym??

Du behöver inte kosttillskott kan jag säga redan nu. Men det är upp till dig och din plånbok om du vill lägga pengar där. Hade jag varit du och pingisspelare hade jag satsat på lite explosiv högrepträning varvat med kanske var fjärde vecka lite tyngre styrketräning. Satsa på att få upp bålmuskulaturen då mycket av din övriga styrka styrs ifrån bålen. Så rygg, mage är viktigt! För benen har du sköna övningar som knäböj, utfall och step-up.

Reg.datum
    Jun 2008

Ungefär den träning jag kör nu, men om jag kör på gym var fjärde vecka som du säger vad ska jag göra då för att stärka överkroppen??

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Citat Ursprungligen postat av Erikn
    Ungefär den träning jag kör nu, men om jag kör på gym var fjärde vecka som du säger vad ska jag göra då för att stärka överkroppen??
    jag menar inte att du ska köra på gym var fjärde vecka, jag menar att du ska köra gym varje vecka men olika typer av gymträning. Dvs koncetrera dig på uthålligeten, bålmuskulatur (core) och explosivitet. Samtidigt varvar du med att var fjärde vecka träna lite tyngre. Tycker att du ska träna 1-2 ggr i veckan iaf.

Reg.datum
    Jun 2008

Tack så jätte mycket för tipsen ska ändra lite på mitt träningsschema nu

tobias är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

tycker kanske inte att du ska satsa helt på styrketräningen även om det kan vara ett superkomplement. Du kan göra väldigt många explosiva övningar (läs plymetrisk träning) genom lite pallar och egentligen utan någon utrustning alls. Upphopp och intervallträning bygger man bra explosivitet.

Reg.datum
    Jun 2008

Upphopp, intervaller har jag redan på shcemat, var på gymet igår och körde blandning av core och bröst,axel,arm träning. Tänkte köra 2 gånger gym i veckan en med bladning av core och hård överkroppsträning och en med bara core träning. Så mitt schema ser ut så här

Måndag: kondition (hopprep ,löpning)
    Tisdag: Core
    Onsdag: Benövingar, exposivitet
    Torsdag: core, överkropp på gym
    Tränar också att spela pingis varje dag men det är inte så jätte stor fyskisk påfrestning.

Ge gärna kritik

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Tycker det ser bra ut. Har du inte tränat något annat än pingis tidigare så kommer du säkert få förbrättringar i pingisen också

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Gym i Göteborg
    Av citygbg.se i forum Recensera ditt gym
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 22:17
  2. Gym Malmö - Rekommendationer?
    Av verdas i forum Recensera ditt gym
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 19:39
  3. Gym i Malmö
    Av Vardagshjälten i forum Recensera ditt gym
    Svar: 1