+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Mitt schema, något som kanske skall ändras?

alfahanen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard Mitt schema, något som kanske skall ändras?

Har tränat styrketräning lite till och från seriöst i kanske 4 månader sen har det blivit sommar eller något som kommit emellan sen har man kört igång igen. Inser ju nu att det inte funkar att träna så då kommer man ju aldrig i form .

Kör även en del fettförbränning går en timme 3-4 dagar i veckan innan frukost och försöker hålla en bra kost inte alltid så lätt. Det är super att gå innan frukost man kommer tillbaks och magrutorna syns bättre än någonsin =). Löper även 2-3 dagar i veckan. Skulle också behöva tips på bra maträtter eller någon bra sida där man kan se vad för typ av mat man ska laga och hur ;P spaghetti med köttbullar är ju ingen kost som fungerar i längden.

Tänkte kolla med er med mitt schema om man bör ändra något eller om ni har några bra tips.

kör 3-4 pass i veckan normalt sett då kör jag 3-4 set i varje övning, kör också 3-4 övningar per muskelgrupp med alltifrån 6-12 reps i varje övning beror på:

Måndag: Biceps Axlar

Tisdag: Bröst Triceps

Onsdag: Rygg Mage

Fredag: Ben

Hoppas ni som har tränat ett tag och kan utgå från er själva har koll på hur man kanske förändra schemat till det bättre.

Atletisk är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard Re: Mitt schema, något som kanske skall ändras?

Supersvårt att ge konkret hjälp när det inte står målsättning eller dagsform idag.
    Rent spontant så känns 4st styrkepass i veckan samt 3-4 promenader före frukost varje vecka väldigt mycket.
    Mycket förbränningsträning tillsammans med bygga massa=svår ekvation.
    Muskelmassa=gå mindre, träna hårdare, ät mer, vila mer.
    Deffa=Gå mer, ät mindre kolhydrater, försök orka träna med fler repetioner.
    Förbränningsträna i kortare perioder, satsa långsiktigt.

Tänk på att stora muskelgrupper kräver hårdare träning, träna mycket basövningar(skippa cable-trams), fokusera på det du är dålig på och titta inte så mycket på andra.

Bröst-Triceps?
    Hur mycket har du kvar att ge triceps om du tränat bröst korrekt?
    Liknande träning(pressträning) som bara gör det svårt att orka träna triceps bra.
    (Krävs stor kunskap samt en god fysik för detta).

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

som ovanstående sa så passar muskelutveckling och fettförbränning samtidigt inte ihop. Vad har du för mål med din träning?

Rent spontant hade jag bytat triceps med axlar och flyttat biceps/triceps till fredag och kört benen på månagen istället. Men det är en fråga också om du pallar köra axlar och bröst i samma pass, axlarna får mycket stryk.

madelaine är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Hej!
    Jag håller med innan nämnda inlägg, vad är det du vill lägga fokus på; att "bygga" eller förbränna? Dock anser jag inte man behöver utesluta det ena eller det andra.

När det gäller kosten är det bara fantasin som sätter stopp för vad som är bra mat. Kör du mkt kondition är det viktigt med kolhydrater.
    Komponera efter tycke och smak. Tänk bara på att inte äta för ensidigt!
    Lycka till!
    "Don´t give up"

alfahanen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Tjena igen. Jag vill både bygga samtidigt som jag tränar konditionen.

Aa har jue förstått att triceps bröst kan vara svårt att köra ihop. Ska testa ett tag köra axlar bröst.

Fantasin inom matlagningen är lika med noll borde nog gå en matlagningskurs eller något, har iaf beställt en bok av fredrik paulun eller vad han heter ;P.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

ser inget problem att träna triceps/bröst, men det är klart individuellt. Själv klarar jag det bra och tränar nästan alltid primär/sekundär muskelgrupp

Atletisk är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Tror ni inte att man måste vara smart för att uppnå det lilla extra?
    Det tror jag!
    Har allt för ofta sett folk köra samma sorts träning år ut - in utan resultat.
    Man kan naturligtvis kombinera hur man vill men om man har ett par tunna armar som ex. så kanske det inte är så klokt att köra triceps efter ett bröstpass.
    Eller biceps efter ett ryggpass.
    Tror inte att man skall låsa sig vid att hinna köra helkropp varje vecka utan gå över som ett rullande där vila bakas in om det känns rätt osv.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. vad skall jag tänka på.
    Av ghosten i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 01:55
  2. hur skall ja göra.
    Av ghosten i forum Mat och dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 16:39
  3. Hur länge skall musklerna vila?
    Av mussepigg i forum Styrketräning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 14:42
  4. Viktminskning och styrketräning; hur skall jag äta?
    Av w8lle i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 22:28
  5. Mitt schema
    Av Timie i forum Träningsprogram
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 18:41

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg