+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Få muskel utan att bli tjock av äta

emailkia är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard Få muskel utan att bli tjock av äta

Jag är en kille på 38 år och jag har aldrig satt min fot i ett gym förrän idag. Jag väger 90kg och är 183cm lång och jag har bestämt mig att träna 4 gånger 2 timmar per vecka... Mina ben är helt ok och normal men jag är små fet runt magen och extrem smala och svaga armar . Mitt mål är
    1- få bort fettet från magen
    2- få mycket mer muskel på armar, axlar...

Jag äter mycket normala portioner och relativ nyttig mat men när jag läser sidorna här så märker jag att vanlig mat inte räcker långt för att få muskler på min överkropp. Vilket kosttillskott tycker ni är bra som kan ge min extrem smala armar och svag överkropp för de 8 timmars träning MEN gör mig inte tjockare runt magen???

Jag kan säga att jag är rädd att äta tillskott och blir hellre tjock runt magen än få snygg överkropp. Tackar för alla era synpunkter

tobias är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: Få muskel utan att bli tjock av äta

Var läser du att du måste ha kosttillskott för att lägga på dig muskelmassa? Det är iallafall helt fel för det är inte nödvändigt det minsta.

Du kommer inte bli tjock av att äta om du gör av med lika mycket energi. Kanske är ett alternativ mellan kondition och styrketräning passande för dig? 4 ggr i veckan låter mycket att börja med, kanske du ska dra ner till 3 dagar i veckan och en timme per dag? Alternativ 2 ggr i veckan och 2 konditionspass? Menar mest så att du inte tröttnar alltför tidigt

Annars handlar det mest om att ha tålamod innan resultaten kommer. Du måste se det som att det är din hälsa det handlar om. Du kommer helt säkert må mycket bättre och en bonus blir en finare kropp Har du en kompis att träna med är det alltid ett bra alternativ (om man inte snackar hela tiden ).

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

skippa kosttillskotten och satsa på konditontränings och gymträning i kombination med en bra kost. Vad käkar du nu? Har du planerat hur du ska lägga upp det? Är du motiverad? Mål?

Nimekylg är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Som du kanske vet så går det inte i någon utsträckning bränna fett och bygga muskler sammtidigt, så satsa först antingen på o bygga muskler för att sedan deffa, eller vise värsa!

försök ligg på ca -500 kcal om dagen om du vill gå ner i vikt och +500 om du vill gå upp!

GLHF

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Hehe man blir automatiskt tjock av att träna och äta mycket. Du får kontrollera intaget med utgången av energi. Du behover inte tokbulka för att bygga muskler.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Kan muskler bli fett?
    Av egen i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 18:43
  2. Bli av med ölmagen
    Av lors i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 15:13
  3. Träna för att bli större
    Av eriko i forum Styrketräning
    Svar: 6