haha, det lät lite konstigt. PT kräver ju certifiering men det garanterar ju inte att personen ifråga kan något. vilket händer gnaska oftaså är personerna kunniga och kan handskas med personer på ett bra sätt så tycekr jag inte det är mer än rätt.

Hej!
Jag skulle vilja rekommedera Sportlife i Almedal (Göteborg). Det är stort och luftigt gym med flera olika fabrikat på maskiner ( det är bara att välja det som passar en själv bäst) Relativt stort vid de fria vikterna, som jag annars är ett problem. Jag har märkt att man får dåligt med plats just vid de fria vikterna på andra gym.
(En sak som jag dock tycker är lite konstigt är att man kan vara personlig tränare utan nån speciell erfarenhet och utbildning?)
"Don´t give up"

haha, det lät lite konstigt. PT kräver ju certifiering men det garanterar ju inte att personen ifråga kan något. vilket händer gnaska oftaså är personerna kunniga och kan handskas med personer på ett bra sätt så tycekr jag inte det är mer än rätt.
Sportlife på Backaplan (swedenborgsplatsen) i Göteborg är även bra. Stora ytor, dock relativt liten plats vid de fria vikterna. Annars mycket bra, väldigt många Konditionsmaskiner (y).
PT är ju ingen "officiell" titel utan bara ett ord. Det är ju helt privata bolag som utbildar PTs.

Och?
Är detta ett svar på "min" uppfattning att en "PT" behöver utbildning samt gärna erfarenhet för att kunna titulera sig som en?
Om jag skulle vilja ha en PT så ber jag knappast "Pelle på stan" om hjälp utan nån som verkar veta vad han pratar om. Inte om man är seriös i sin träning iallafall och har tydliga mål med vad man vill.
"Don´t give up"
Jag svarade på tobbe..
Sen vet jag inte vad du menar med "Pelle på stan". Jag vet långt fler människor utan PT-utbildning som kan desto mer än 20åringar med en 40k "PT-utbildning".

okej.
Det låter bra det att du känner flera 20 åringar som kan mer än de som gått PT utbildingar. Du verkar ha en del erfarenhet.
Jag känner inte många som är lika tränings nördiga som jag är, men som regel märker jag att många är rätt okunniga i kost och träning även om de tränat i många år.
("Pelle på stan" är vemsomhelst")
"Don´t give up"
Nu får du nog läsa det en gång till jag skrev:
"Jag vet långt fler människor utan PT-utbildning som kan desto mer än 20åringar med en 40k "PT-utbildning"."
Alltså, jag känner människor som är desto mer kunniga än 20 åringar som har en PT-utbildning.
Sen, bara för att man tränat några år betyder ju inte det att man kan något eller ens vill kunna något speciellt mer än grundläggande kost- och träningslära.
Generellt sätt tycker jag det är alldeles för många "jag vet bäst människor" inom styrketräning. Fullkomligt sväller över.
![]()

Jag blandade nog ihop det där med 20 och 40 *ler*,, anyway, tror det är en viss skillnad mellan tränande tjejer och killar, men jag vet naturligtvis inte ?
När det gäller PT, eller coach kan man väl också kalla det, så har vi alla olika önskemål och krav. det nån tycker är bra tycker nån annan är dåligt osv...
Men jag står fast vid att man bör ha en utbildning i anatomi och fysologi för att kunna titulera sig som PT på ett gym. Man måste veta vad man snackar om och vilka övningar som ger vad samt skaderisker.
"Don´t give up"
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Tränade på sportlife lindholmen och tyckte att det var väldigt bra. Tyvärr lite för lite rum för de fria vikterna, men annars en stor och fräsch lokal som för det mesta är lagom välbesökt, dvs man slipper köa. Tränade på friskis och svettis eriksberg tidigare vilket var raka motsatsen.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)