+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: låt bliii...

lillruffset är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard låt bliii...

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

HeJ hej flitiga gym vänner allt bra ute i sommarvärmen, jag behöver peppning eller snarare rådgivning kanske?
    ja är förkyld? svllna halsmandlar och tryck över bihålorna, inget snor, ingen feber - bara alldeles hängig, (så där så att man kan sova hela dagen )

jag brukar hålla ett jädra tempo med styrketräning 3 dagar/kondition efteråt i veckan och 1 rent konditionspass... Vad faen ska ja göra nu då? jag är inte tillräckligt sjuk för att ligga i siängen hela dagen men tror inte kroppen gynnas av hård belastning heller?
    eller vad tror ni? jag får smått ångest av att inte träna/orka..

tack på förhand. föresten tcker ja att vi måste få upp aktiviteten här inne det har varit väldigt segt nån månad nu!

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: låt bliii...

Jag har också denna känslan ibland. t.ex. nu är förkyld uta bara den. Men det brukar lösa sig se det som en ledigvecka sen kommer du igen när du är frisk, men om du vill vara säker på att ha optimalt muskelbevarande, så kan du ju lägga om kosten litegrann, ex. mer protein för att minska de katabola processerna, och ha en bra kost i övrigt så är det itne så farligt om man missar lite, för den vanliga maten innehåller ungefär allt det man behöver. Men visst är det tråkigt när man inte kan träna, för det är ju kul och man sover bättre iaf jag

_dee_jay_ är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Träna ALDRIG när din kropp säger nej! detta skadar mycket mer än vad det ger...

tobias är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

ingen bra idé att träna vid det tillståndet. Se till att vila några dagar, allt verkar inte riktigt bra.

alexhallgren är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Det jag fått lära mig är att om man har halsont ska man absolut inte träna.
    Huvudvärk och trötthet brukar vara okej att träna med" om man nu verkligen vill alltså"
    men just halsont skulle man inte träna med.
    Vet inte om det här stämmer dock

Metallifold är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Svullna köttlar och sånt kan ju tyda på att du har ett virus i kroppen. Vilket kommer att försämras ifall du överbelastar kroppen. I värsta fall kan hjärtat kolapsa vid överansträngning eftersom det redan har fullt upp med att göra din kropp frisk. Life sucks ibland, bara acceptera det och blicka fram mot ljusare tider. Förhoppningsvis är du i träningstillstånd snart.

herqles är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Självklart ingen träning. Det lilla du kan tjäna på att träna när du är sjuk eller för tidigt efter sjukdom kommer du att förlora snart när du blir skadad eller sjuk igen.

Jag brukar försöka använda tiden till något vettigt. Vad det är beror ju på person. Har du hektiskt schema, vilket du verkar ha, kan du nu ta en viloperiod på en vecka som garanterat kommer att göra dig gott.

Eller träffa alla kompisar som man inte har tid annars, osv.

Jag brukar försöka titta över träningen, schema, kosthållning läsa lite extra i forum, köpa tidningar osv för att hitta motivationen.
    För visst är det lite tungt att komma tillbaka när man varit förkyld eller liknande - men thats life.

Sist men inte minst - var noga med kosten. Protein som nämnts i tråden. Det är dumt att förlora mer än nödvändigt - kanske inget alls med rätt kost och vila.

Salming är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Standard

För att undvika förkylning förutom att klä sig rätt ska man sova mycket och äta nyttig mat, fibrer rekommenderar jag starkt. Största delen av ditt immunförsvar sitter i magen...

Vanligt bondförnuft löser det mesta

Joltjester är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Blogginlägg
    1

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Har tränat vid ganska rejält sjuka tillfällen (feber osv), och jag kan säga att det ända man gör är att förvärra sjukdomen och känna sig allmänt självmordsbenägen efteråt. Mår piss!!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg