+ Svara på ämne
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: bröstträning

empa81 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Standard bröstträning

Tjo!

Jag körde mina första pass på ett nylagt "schema". På denna har jag lagt triceps och bröst på samma dag. Något jag märkte är dock att jag inte orkar fullt ut med bröst om jag kör triceps först och vice versa. Är det bäst att fortsätta så ändå, för att få mer styrka eller ska jag byta dag och köra triceps/biceps resp. bröst/axlar istället?

Sedan undrar jag även om jag kan skippa bänkpress helt och endast köra hantelpress och flyes? Går jag miste om mycket utan bänkpress? Anledningen till detta är att jag har betydligt mer vikter till hantlarna än till stången.

Tacksam för lite tips och information.

Prillan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Standard Re: bröstträning

Bänkpress e ju bra det säger jag inget om, men jag tycker personligen att flyers å hantel press e skönare på något sätt. Flyers kör jag i maskin å hantel press i fria vikter vilket är bra för maskin får du inte balansen i utan där pumpar du bara på. Bröst å triceps tränar man alltid ihop då man använder triceps väldigt mycket. Men åter igen det är en smaksak och som mer handlar om vad du gillar. Jag tycker personligen att flyers tar mer på hela muskeln än bänkpress men sen kan man givetvis köra lutande bänkpress så att man både kör övre å nedre regionen utav bröstet. Testa dig fram helt enkelt å ta det du tycker känns bäst det varierar från person te person

tobias är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

det går utmärkt att byta ut bänkpress med hantelpress.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

kombon bröst/axlar tycker jag är mycket bättre i jämförelse triceps/bröst

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

hade bytt ut triceps i bröstpasset mot axlar som du sa.

empa81 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Strålande har kört biceps/triceps och bröst/axlar några gångern nu och det tar mkt bättre eftersom jag orkar hela vägen i mål

Reg.datum
    Mar 2008

Citat Ursprungligen postat av empa81
    Strålande har kört biceps/triceps och bröst/axlar några gångern nu och det tar mkt bättre eftersom jag orkar hela vägen i mål
    härligt! annars kan du alltid köra biccarna med ryggpasset, tycker jag är rätt skönt.

Kaumahz är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Man ska köra en muskelgrupp per dag. t.ex så kör du biceps/ bröst och biceps/ axlar, man ska köra biceps/triceps och bara bröst på en dag. Eftersom bröst e en musklegrupp och armen är en muskelgrupp.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av Kaumahz
    Man ska köra en muskelgrupp per dag. t.ex så kör du biceps/ bröst och biceps/ axlar, man ska köra biceps/triceps och bara bröst på en dag. Eftersom bröst e en musklegrupp och armen är en muskelgrupp.
    Armarna är inte en muskelgrupp, det är flera. Triceps är en och består av tre muskler och kallas därför muskelgrupp.

Triceps, biceps, Pectoralis, Deltoids, Latissimus Dorsi & Rhomboids , Quadriceps, Trapezius, Erector Spinae, Gluteus, Gastrocnemius & Soleus, Hamstrings, Abdominal

Reg.datum
    Mar 2008

Muskelgrupp är ju inte något anatomisk uttryck precis utan kan användas ganska fritt

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Bröstträning
    Av Fred i forum Styrketräning
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 12:51
  2. Bröstträning
    Av widmark i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 19:39

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar