+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Gör jag rätt?

Spinning_lady är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Standard Gör jag rätt?

Hej,
    är lite nybörjare på det här med styrketräning. Har tränat kondition i många år, kör mycket spinning och joggar. Men nu har jag alltså börjat köra lite styrka också. Jag vill bli av med ett par bilringar runt magen och undrar om jag tränar på rätt sätt.
    Måndag, onsdag och fredag kör jag i gymet. Alla muskelgrupper. 2 set med 15 reps.
    Tisdag brukar jag köra ett kombipass med skivstång och spinning.
    Torsdag blir det spinning eller en joggingtur. På helgen blir det mest promenader eller cykling. Ofta går jag en promenad på ca 40 minuter före frukost också. Och ÄNDÅ hänger det lite fläsk runt midjan.
    Är 160 cm lång och väger just nu 53 kg. Vill ner till 50 som jag vägde för 3 år sedan innan jag slutade röka.
    Försöker hålla mig runt 1500 kcal per dag och sista veckan har jag i princip plockat bort allt vad kolhydrater heter. Tar gärna emot tips och råd för just nu står det helt still.

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Re: Gör jag rätt?

förstår inte varför alla plockar bort kolhydrater, det är skillnad på kolhydrater och kolhydrater men du ska inte plocka bort alla. Har du koll på hur mycket du gör av med och hur mycekt du får i dig?

Reg.datum
    Maj 2008

Ja jag vet ju hur mycket jag äter, ca 1500 kcal om dagen. Men jag är ju inte riktigt säker på hur mycket jag förbränner...hur vet man det? Kör styrketräning i ca 30 minuter efter 15 minuters uppvärmning på crosstrainer. Sedan avslutar jag med 5 minuter cross eller roddmaskin. Spinning kör jag 45 minuter och joggning också...

lillruffset är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

STOPP reagera lite hallå där........
    hur mycket tränar du?
    hur mycket kcal äter du om dagen?
    och till sist känns livet kanonbra?
    jag tror inte du har en fläskig midja alls jag tror det mesta sitter i huvudet. // Jånna

babun är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

jag håller med Jånna! Jag är 163 lång typ och väger femtiofyra kilo och jag är INTE tjock, du är kortare än mig och väger mindre än mig, jag kan inte på något sätt tänka mig det där, jag tror som Jånna, det sitter i huvudet.
    / Er trogna medlem, Babun. =)

Reg.datum
    Maj 2008

Ok, ok. Jag hör, men det som hänger över linningen då, vad är det? Eller är det så att när man bli äldre så går det inte att bli av med "hänget"? Jag inser ju också att jag kanske måste väga lite mer eftersom jag var helt otränad förut och muskler väger som bekant mer. Men det där nedrans dallret är inget kul!
    Och när det gäller min träning så tycker jag att det är kul! faktiskt! Det får mig att må bra. Jag blir väldigt rastlös om jag inte gör någon fysisk aktivitet varje dag. Har ett stillasittande jobb och behöver verkligen röra på mig. Men det är inte så att jag "måste" träna och mår dåligt om jag inte kan. Jag tyckte bara att det skulle vara kul om man kunde få en platt, snygg mage en gång till i sitt liv.

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

det kan du säkert också men du får nog ge mer för det idag än tidigare. kvinnor lägger på sig mer när man kommer upp i åren.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. hur gör jag.....
    Av jenny i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 21:09
  2. va gör jag för fel
    Av ghosten i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 15:27
  3. Vad gör jag för fel?
    Av Blomma i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 5