+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: lite frågor

björn är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard lite frågor

hej

fråga 1:
    på många ställen i forumet står det att man inte ska äta kolhydrater men mycket protein om man ska deffa, men det står också att protein och kolhydrater inehåller lika myckat kalorier, och att allt deffning handlar om är att ligga på kaloriminus. vaför är det så?

fråga 2:
    grönsaker/sallad, vad är det egentligen bra för(förutom vitaminer och sådant, i deff-sammanhang), är det bara utfyllnad för att bli mätt på det istället för vanlig mat som kanska inehåller lite onyttiga saker?
    finns det kalorier i grönsaker?

hoppas någon kan svara på mina frågor tack på förhand //björn

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: lite frågor

på ettan tror jag minsann att man ska äta mer proteiner eftersom det tar ca. dubblet så lång tid för kroppen att bryta ner det långsammare än kolhydrater så kroppen bryter ner fettet bättre för det är lättare att komma åt energin i fettet än att få ut det ur proteinet direkt..
    Tar gärna kritik och ni får rätta, detta är vad min hjärna snickrat ihop helt själv av det jag hört på olika håll

tobias är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

det är väl egentligen inte förrän på senare dagar som just kolhydraterna uteslutits i större utsträckning i och med introduktionen av GI. Sen protein tar mer energi att göra av med och bevara muskelmassa samtidigt som ett överflöd kan användas som energi.

Nimekylg är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Citat Ursprungligen postat av tobias
    det är väl egentligen inte förrän på senare dagar som just kolhydraterna uteslutits i större utsträckning i och med introduktionen av GI. Sen protein tar mer energi att göra av med och bevara muskelmassa samtidigt som ett överflöd kan användas som energi.
    Man vill även ha in mer protein under deff för att behålla sina muskler så mycket som möjligt! fast kollisar behövs, blir jobbigt o träna annars

tobias är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Citat Ursprungligen postat av Nimekylg
    Citat Ursprungligen postat av tobias
    Man vill även ha in mer protein under deff för att behålla sina muskler så mycket som möjligt! fast kollisar behövs, blir jobbigt o träna annars
    Ja det var det jag skrev

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Behöver lite hjälp av nån kunnig!!!
    Av bergaren i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 10:44
  2. Äter jag för lite?
    Av odemsbu i forum Mat och dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 16:51
  3. tar lite i utfall
    Av halstahammar i forum Styrketräning
    Svar: 3